loading...
مجله تفریحی سرگرمی پانیذیها
http://oomid.ir بدون داد تربیت کنید
نکاتی کلیدی و مهم در تربیت فرزندتان.

 

گاهی اوقات تنها راه ساکت کردن بچه و اینکه به حرفتان گوش کند، داد زدن است. اما بهتر است ولوم صدای خود را پایین بیاورید و روش های بهتر و کارآمدتر را امتحان کنید.
 
این بچه های دوست داشتنی که گاهی واقعا روی اعصاب هستند، وقت هایی چیزهایی می خواهند که به هیچ وجه درست و مناسب نیستند؛ مثلا در روز برفی دوست دارند دمپایی بپوشند یا نیمه شب فیلم تماشا کنند. این درخواست ها برای والدین بسیار ناراحت کننده هستند زیرا کودک درک نمی کند و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست. نتیجه هم این است که پدر و مادر برای متوجه کردن کودک دست آخر به داد زدن روی می آورند.
 
بسیاری از کودکان ناخواسته روی مسایلی دست می گذارند که تنها چاره آن داد زدن است. این مساله به هیچ وجه خوب نیست. در حقیقت، نتیجه جیغ و داد کردن چیزی جز سردرد و اعصاب خوردی نیست. والدین پس از آن نیز احساس گناه می کنند و آرزو می کنند ایکاش می توانستد طور دیگری این شرایط را مدیریت کنند.
 
این مساله برای کودکان نیز خوب نیست. اگر همیشه با داد و هوار کردن می خواهید بچه را سر جایش بنشانید، باید بدانید اعتماد به نفس و احساس امنیت را در وجود کودک خود از بین می برید. اما اگر فقط در شرایط خاصی دست به دامن فریاد می شوید، فرزند دچار آسیب روحی نمی شود اما برای تربیت کودک هم روش خوبی نیست.
 
داد زدن ترسناک است و حس «جنگ در مقابل جنگ» را در کودک تقویت می کند. هنگامی که سر کودک داد می زنید در واقع درک اطلاعات توسط کودک را مختل می کنید. اما وقتی به آرامی اشتباهش را به او گوشزد می کنید او با آسودگی خیال می تواند درک کند که منظور و هدف شما چیست. با داد زدن فقط به کودک می آموزیم هر وقت ناراحت یا عصبانی بود داد بزند. دکتر هات یکی از کارشناسان تربیت کودک می گوید: «اگر کودک را کتک بزنید، او کتک می زند. اگر داد بزنید، داد می زند. اگر آرام باشید، آنها نیز یا می گیرند خونسردی خود را حفظ کنند.»
 
اگر به هر دلیلی سر کودک فریاد کشیده اید بسیار مهم است که از او عذرخواهی کنید و بگویید باید به روش دیگری این شرایط را کنترل می کردید. دکتر هات اعتقاد دارد: «خیلی از والدین متوجه نمی شوند که هرکسی می تواند اشتباه کند، به همین دلیل اشتباه خود را قبول نمی کنند. بدتر اینکه برای این کار هرگز عذرخواهی نیز نمی کنند.» این باعث می شود تا بیشتر حواستان به رفتارها و واکنش هایتان باشد و شاید کمک کند تا روشی غیر از داد زدن را برای تربیت کودک خود انتخاب کنید.
 
دوئل کردن
هنگام صبحانه، دخترتان از شما بستنی تقاضا می کند و به هیچ وجه هم تحمل شنیدن نه را ندارد. او با خود فکر می کند، اگر گریه کنم و جیغ بزنم شاید مامان آن را به من بدهد. او شروع می کند به جیغ زدن های اعصاب خرد کن و شما کنترلتان را از دست می دهید و سر او داد می زنید.
 
چرا والدین کنترل خود را از دست می دهند؟
هنگامی که کودک اعتماد به نفس والدین را از بین می برند ( به حرف والدین گوش نمی کنند یا کارهایی می کنند که می دانند نباید انجام دهند )، این مساله برای پدر و مادر قابل تحمل نیست و در این موقعیت احساس درماندگی می کنند. وقتی سر کودک داد می زنید دلیل آن بستنی یا هر چیز دیگر نیست، مساله بازگرداندن آن اعتماد و به دست گرفتن دوباره کنترل اوضاع است. دوئلی که بین والدین و کودک برقرار می شود در واقع نشان دهنده این است که به هم نشان دهند کدام یک قوی تر هستند. ما به این طریق می خواهیم به کودک یادآوری کنیم که ما مسوول و رئیس هستیم و حرف، حرفِ ما است.
 
بدون داد زدن هم می توان کودک را تربیت کرد
برای برنده شدن در دوئل، هوشمندانه ترین روش بیرون آمدن از حالت جنگ و دعوا است. به جای اینکه شما در یک طرف میدان مبارزه و کودک در طرف دیگر بایستید و با هم بجنگید، بهتر است با یکدیگر همفکری کنید و برای حل مساله پیش آمده چاره بیاندیشید.
 

ابتدا موقعیت درست را برای او توضیح بدهید (ما برای صبحانه بستنی نمی خوریم). سپس چند پیشنهاد دیگر به او بدهید (آیا دوست داری شیر یا کورن فلکس بخوری؟). به این ترتیب کودک متوجه می شود او نیز تا اندازه ای روی شرایط کنترل و حق انتخاب دارد. اگر این روش هم کارساز نبود، باید سعی کنید این تنش را با کمی خنده، شوخ طبعی و به دست آوردن دل کودک از میان ببرید. به طور مثال، خیلی بی مقدمه با هم برقصید یا بازی های موردعلاقه او را انجام دهید تا ذهنش از چیزی که خواسته منحرف شود

mehdi-panizgroup بازدید : 155 نظرات (0)

یک دختر ایرانی برنده جایزه بهترین دانشجوی سوئد شد

 

 

news59_www.jahaniha.com_

 

 

 

جایزه بهترین دانشجوی خارجی سوئد به یک دانشجوی ایرانی دانشگاه گوتبرگ اعطا شد.


به گزارش ایسنا، مهسا میرطالبی، دانشجوی ۲۳ ساله مهندسی نرم افزار دانشگاه گوتنبرگ سوئد به عنوان یکی از برندگان امسال جایزه «گلوبال سوئید» (سوئدی جهانی) که هر ساله از سوی وزارت خارجه سوئد به ۲۴ دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اعطا می شود، معرفی و تقدیر شد.

میرطالبی یکی از اعضای تیم هفت نفره دانشگاه گوتنبرگ است که با طراحی یک خودرو بدون راننده، جایزه اول مسابقات مهندسی نرم افزار «کارولوکاپ» آلمان را کسب کردند. جایزه «گلوبال سوئید» هر ساله با هدف تقدیر از برترین دانشجویان خارجی دانشگاه‌های سوئد اعطا می شود.

دانشجویان برجسته متولد کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که در مقاطع پایانی تحصیلی بوده و دارای شخصیتی اجتماعی، نوآور و علاقمند به علم و تحصیل باشند، شایسته دریافت جایزه و دیپلم افتخار «سوئدی جهانی» شناخته می شوند.

 

mehdi-panizgroup بازدید : 163 نظرات (0)

آموزش گام به گام نصب ویندوز 8+لینک دانلود مستقیمwww.oomid.ir

 

 

تب و تاب ویندوز هشت با شروع کنفرانس Microsoft Build بالا گرفته است. مایکروسافت در این کنفرانس به طور رسمی از نسخه ویندوز جدید خود پرده‌برداری کرد و کلی ویژگی و خبر و اتفاق پیرامون این محصول را منتشر ساخت که از جمله آن‌ها نسخه آزمایشی ویندوز 8 است. در این مقاله با چگونگی دانلود و نصب نسخه Developer Preview ویندوز 8 روی ماشین مجازی کامپیوترتان آشنا خواهید شد.

 

 

شاید پیش از این و با جست‌وجو در مطالب مختلفی که پس از معرفی Windows 8 Developer Preview منتشر شد، با نحوه نصب آن روی هارددیسک یا پارتیشنی از هارددیسک آشنا شده‌باشید که البته کار ساده‌ای است.
ولی ممکن است بسیاری از شما نخواهید این سیستم‌عامل را که هنوز نسخه نهایی آن منتشر نشده، به صورت کامل و مجزا روی درایو یا بخشی از درایوهای هارددیسک نصب کند و هدفش تنها نگاهی گذرا بر کم و کیف محصول جدید مایکروسافت باشد.

 
ایرادی ندارد! چون حتی در این‌صورت هم می‌توانید با به‌کارگیری یک راه‌کار ساده یعنی استفاده از ماشین‌های مجازی، محیط این سیستم‌عامل را از نظر بگذارنید و آن‌را مرور کنید. ماشین‌های مجازی برنامه‌هایی هستند که اجازه می‌دهند در کامپیوتر شخصی‌تان، یک کامپیوتر دیگر را به صورت مجازی شبیه‌سازی کنید. برای شروع کار از این آدرس برنامه VirtualBox را دانلود کنید.

پس از نصب برنامه، آن‌را اجرا کنید تا ساخت سیستم مجازی در کامپیوترتان را شروع کنیم. برای آغاز کار، روی دکمه بزرگ New در گوشه بالا و سمت چپ صفحه‌ای که باز شده کلیک کنید. برای ماشین مجازی‌تان یک نام مناسب انتخاب کنید و در بخش انتخاب سیستم‌عامل، Windows 7 را برگزینید. اطمینان حاصل کنید که نوع سیستم‌عامل (32 یا 64 بیتی) با نسخه جاری ویندوز 8 که آن‌را دانلود کرده‌اید، یکسان باشد.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

پس از زدن Next، صفحه دیگری باز می‌شود که در آن از شما می‌پرسد می‌خواهید به سیستم‌عامل مجازی‌تان چه مقدار حافظه تخصیص بدهید؟ نسخه 32 بیتی ویندوز 8 دست‌کم به یک گیگابایت و نسخه 64 بیتی به دو گیگابایت فضای حافظه نیاز دارند ولی هرچه مقدار حافظه رم که به سیستم‌عامل مجازی اختصاص می‌دهید، بیشتر باشد، بهتر است. Next را بزنید تا انتخاب‌تان تثبیت شود.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

بگذارید گزینه‌های Virtual Hard Disk و پس از آن Create New Virtual Disk به همان صورتی که هستند، باقی بمانند. فقط در صورتی که می‌خواهید در یک برنامه ماشین مجازی دیگر به هارددیسک مجازی‌تان دسترسی پیدا کنید، این گزینه‌ها را تغییر دهید. می‌توانید به دلخواه خود Dynamically allocated یا Fixed size را انتخاب کنید.
 
پیشنهاد ما این است که Dynamically allocated را برگزینید. در صفحه بعد، اگر ویندوزتان 32 بیتی است دقت کنید که دیسک مجازی‌تان دست‌کم 16 گیگابایت فضای حافظه داشته باشد. ویندوزهای 64 بیتی دست کم به 20 گیگابایت فضای حافظه نیاز دارند.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

باز هم Next را بزنید تا ماشین مجازی‌تان ساخته شود. وقتی ماشین مجازی جدید آماده شد، در فهرست ماشین‌های موجود در برنامه VirtualBox به نمایش درخواهد آمد. وقتی این مورد در فهرست نشان داده‌شد، روی آن یک بار کلیک کرده یا به اصطلاح آن‌را های‌لایت کنید و دکمه بزرگ Settings را بزنید. اگر کامپیوتر شما از مجازی‌سازی سخت‌افزار پشتیبانی کند، می‌توانید توسط زیرمنوی System به ماشین مجازی اجازه بدهید تا به هسته‌های بیشتری از پردازنده دسترسی پیدا کند.
 
اگر نمی‌دانید که پردازنده‌تان از مجازی‌سازی سخت‌افزار پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت سازنده یعنی اینتل یا AMD از آن اطلاع پیدا کنید. اگر پردازنده‌تان اینتل است مدل آن‌را پیدا کنید و در قسمت Advanced Feature گزینه مربوط به مجازی‌سازی ‌را بررسی کنید. اگر پردازنده‌تان AMD است مدل آن و عبارت AMD Virtualization Technology را پیدا کنید.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

حالا روی زیرمنوی Storage و بعد Empty در زیر IDF Controller کلیک کنید. روی آیکون کوچک به شکل CD که کنار فهرست درایو CD/DVD قرار دارد کلیک و گزینه Choose a virtual CD/DVD disk file را انتخاب کنید. فایل Windows 8 .iso را که پیش‌تر روی کامپیوترتان دانلود کرده‌بودید پیدا کرده و آن‌را بارگذاری کنید. حالا روی دکمه بزرگ OK در پنجره سراسری Settings کلیک کنید.
 
آموزش گام به گام نصب ویندوز Windows 8 + لینک دانلود مستقیم ، www.irannaz.com

روی دکمه بزرگ Start کلیک کنید تا ماشین مجازی‌تان برای اولین دفعه بارگذاری شود. اگر کارها درست پیش رفته باشند، اولین چیزی که خواهید دید یک پیغام POP-UP است که درباره چگونگی عملکرد صفحه‌کلید و ماوس‌تان مطلبی را عنوان می‌کند. از آن صرفنظر کنید. VirtualBox بوت خواهد شد و بلافاصله به فرآیند نصب ویندوز 8 منتقل خواهد شد. این نشان می‌دهد که قسمت مشکل‌تر کار به خوبی انجام شده‌است. حالا زودتر از آنچه که حدس بزنید خواهید توانست در محیط ویندوز 8 و واسط کاربر جدید آن پرسه بزنید. در ویندوز 8 به شما خوش بگذرد!

 

 

mehdi-panizgroup بازدید : 100 نظرات (0)


آیا هر روزتان مثل هم است و همان طوری به پایان می‌رسد که روزهای گذشته به پایان می‌رسید؟ و این چیزی جز تاریکی بر جای نمی‌گذارد. اما ذات زندگی آن است که هر روزش متفاوت از دیروز باشد و برای اینکه این چنین شود باید سرحال و شاداب باشید، مثل گل رز در سحرگاه!



گروه اینترنتی خورشید


در این نوشته راه‌هایی را باهم خواهیم خواند که می‌توانید روزتان را سرحال و پر انرژی شروع کنید

1- زود بخوابید

اینکه در ساعت مناسبی بخوابید، به شما کمک خواهد کرد تا سحرخیز باشید و احساس کسلی نکنید. شما این را می‌دانید و بارها و بارها شنیده‌اید که باید به مقدار کافی خواب خوب داشته باشید، اینطور نیست؟ پس چرا در اوایل شب سریع به رختخواب نمی‌روید و یک خواب آرام و از آن طرف یک صبح عالی و با انرژی را برای خود نمی‌خرید؟

2 - صبحانه مقوی و سالم بخورید

اگر شما یک صبحانه‌ی خوب و سالم بخورید، پر انرژی می‌شوید و کارهای آن روزتان را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهید کرد.

3 - دوش بگیرید

دوش گرفتن به عضلات بدن شما کمک خواهد کرد تا تنش و خستگی را از خود به در کنند، پس کلی سرحال می‌آیید. اگر وقتتان اجازه می‌دهد برخی اوقات در زیر دوش کمی ریلکس کنید و اجازه دهید که آب گرم خستگی را از تنتان بشوید. شما و بدن شما عاشق این احساس خواهید شد.

4 - یوگا تمرین کنید

یوگا بسیار برای بدن و صد البته برای روحیه تان مفید است. یوگا به شما فرصت می‌دهد تا به درستی ریلکس شوید و روحتان را آرام کنید. شما به آرامشی که با یوگا بدست خواهید آورد می‌بالید!

5 - به روز گذشته فکر نکنید

چیزی که اتفاق افتاده، اتفاق افتاده! هیچ دلیلی وجود ندارد که به گذشته برگردید. شما قطعاً نخواهید توانست که به دیروز برگردید و اشتباهات خود را جبران یا خنثی کنید. مگر اینکه بخواهید خود را عذاب دهید و مدام اتفاقات بد روزهای گذشته را ملکه‌ی ذهن خود کنید. حالا، یک صبح نو است، یک روز جدید است، پس تا می‌توانید از این روز بهره ببرید، بدون اینکه نگران دیروزتان باشید.

6 - مصرف قهوه‌تان را کاهش دهید

اگر شما عاشق یک فنجان قهوه‌ی صبحتان هستید و نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید، ما احساس می‌کنیم باید این عشق و علاقه تان را از حالا به بعد نثار آبمیوه کنید، البته آبمیوه برای شما بهتر و سلامت تر است. حتماً در حال حاضر می‌دانید که کافئین برای بدنتان خوب نیست، و همچنین می‌دانید که نوشیدن قهوه‌ی کافئین دار در هر روز پیاپی یک انتخاب سالم نیست.

7 - نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق در هر صبح، به شما کمک خواهد کرد تا آرامش بگیرید و به خودتان بیایید. اگر در محل سکونتتان بالکن یا حیات دارید، آنجا بنیشینید و رو به خورشید نفس عمیق بکشید. آرامش بر جان و تنتان خواهد نشست و شما را به جهان دیگری خواهد برد!

8 - به اتاق خوابتان روح ببخشید

گفته شده است که رنگ‌های روشن و براق، سرزندگی می‌آورند، این در حالی است که رنگ‌های کسل کننده، شما را در کسلی خود غوطه ور می‌سازند. پس نیاز دارید تا در خانه‌ی خود رنگ‌های شاد داشته باشید. بنابراین همین حالا دست به کار شوید و با کارهای باحالی مانند رنگ کردن دیوارهای اتاقتان با یک رنگ شاد، یا قرار دادن اشیای زینتی و گل‌های رنگارنگ حس و حالتان را عوض کنید. دیدن رنگ‌های شاد و روشن پس از اینکه از خواب بیدار می‌شوید، انرژی شما را دو چندان می‌کند.

امیدواریم که این راه‌ها به شما کمک کند تا صبحی پر انرژی و شاد را شروع کنید و زندگی‌تان همیشه رو به پیشرفت باشد.

پشت پرده صداي معده چيست؟



گاز معده, هضم غذا, سوءهاضمهoomid.ir



حتما شما هم با این مشکل مواجه شده اید که گاه معده تان سروصدا یا به اصطلاح غرغر می کند. این صداها اغلب نامحسوس است و مشکلی ایجاد نمی کند ولی گاه صدای آن به حدی بلند می شود که اطرافیانمان هم متوجه آن می شوند که در این صورت می تواند، آزاردهنده و ناراحت کننده باشد.

 

اما سؤالی که پیش می آید، این است که این صداها طبیعی است یا باید نگران آن باشیم و مساله را با مراجعه به پزشک مورد بررسی قرار دهیم.

 

باید گفت سروصدای درون معده بخش عادی فیزیولوژی معده و روده محسوب می شود و اغلب حتی خود شما هم آن را نمی شنوید، ولی هنگام گرسنگی یا پس از غذا خوردن، این صداها ممکن است توسط خودتان یا اطرافیان شنیده شود. صداهای تولید شده در شکم، بیشتر به دلیل حرکت غذا در مسیر روده ایجاد می شود.

 

تا زمانی که روده ها خالی است، صدای معده داخل شکم بازتاب می یابد؛ همانند صدایی که از لوله آب شنیده می شود. این صداها بیشتر نشان دهنده آن است که مجاری معده و روده بخوبی کار می کنند.

 

با این حال، بهتر است برای اطمینان بیشتر، صداهای بلند و شدید معده مورد بررسی قرار گیرند، بخصوص زمانی که به طور دایم و با نشانه های دیگری همچون گاز، حالت تهوع و استفراغ و وجود حرکات معده یا نبود این حرکات همراه هستند....

 

● پشت پرده صدای معده

سر و صداهایی که از معده شنیده می شوند، دلایل مختلفی می توانند داشته باشند: حرکت طبیعی غذا در طول مجاری گوارش همزمان با انقباض دیواره معده و روده برای فرستادن غذا به سمت شکم می تواند تولید صدا کند. در این فرآیند، غذا تجزیه و برای هضم آماده می شود.

همچنین گاز معده و روده بر اثر هضم غذا و فعالیت باکتریایی ایجاد می شود و از طرف دیگر غذاهای غیرقابل هضم و مواد سخت می توانند در معده و روده تولید صدا کنند.

اگر صدای معده شدید و بلند باشد، اغلب با علائمی چون آروغ بلند، باد و نفخ شکم، درد شکمی و تغییر در حرکات معده مانند اسهال یا یبوست همراه است که می تواند بسیار آزاردهنده و حتی نشانه بروز اختلالات معده ای و روده ای زمینه ای باشد.

 

از دیگر عوامل بروز صدای بلند معده می توان به این موارد اشاره کرد:

حرکات بیش از حد معده و روده: این حالت زمانی رخ می دهد که مکانیسم دودی شکل معده و روده بیش از حد صورت می گیرد و همین مساله باعث می شود، غذا با سرعت بیشتری جلو رانده و وارد روده شود. در این حالت، هضم غذا تحت تاثیر قرار می گیرد. حرکات بیش از حد معده و روده اغلب با اسهال همراه بوده و ممکن است نتیجه عفونت های التهابی روده، حساسیت های شیمیایی مانند مصرف بیش از حد الکل، مسمومیت های غذایی و سم های بلعیده شده، سندرم روده تحریک پذیر، مشکلات روان تنی مانند اضطراب، استرس، ترس و...، حساسیت ها مانند انواع حساسیت های غذایی باشد.

 

انسداد نسبی روده: حرکت غذا از مسیر تنگ شده به سمت روده ممکن است باعث بروز صداهای غیرعادی شود. این حالت زمانی رخ می دهد که عضلات روده سعی می کنند غذا را از این مسیر تنگ و باریک عبور دهند. از علل بروز این انسداد می توان به تومورها، تنگی روده و اجسام خارجی اشاره کرد.

 

ایجاد گاز بیش از حد: ایجاد گاز بیش از حد در روده به دلایل مختلفی چون مصرف زیاد غذاهای گازدار و رشد زیاد باکتری ها درون روده و آروغ زدن های شدید اشاره کرد. حرکت گاز با مایع ایجاد شده از غذا درون روده همراه با حرکت حباب های گاز در روده می تواند ایجاد صدای غرغر کند.

 

ایجاد مایعات بیش از حد: تحمل نکردن برخی غذاها می تواند حالتی ایجاد کند که مایعات توسط روده جذب نشود و نتیجه آن بروز اسهال آبکی است که بیشتر به دلیل مسمومیت های باکتریایی ایجاد می شود.

 

سوءهاضمه و جذب نشدن مناسب غذا: هر دو عامل می تواند باعث بروز گاز و مایعات بیش از حد درون معده و روده شود.

از دیگر عوامل سروصدای معده و روده، می توان به بلع هوا اشاره کرد. در حالت عادی، هیچ کس به طور عمد هوا را وارد معده نمی کند، اما در شرایطی مثل حرف زدن، همیشه مقداری هوا وارد می شود. هنگام حرف زدن، هوای بیشتری وارد دهان می شود و سروصدای زیادی در معده و روده ایجاد می کند. این افراد، زیاد آروغ می زنند. هنگام غذا خوردن و حرف زدن و نیز زمان سیگار کشیدن و آدامس جویدن بیشتر چنین اتفاقی می افتد.

 

اما شایع ترین حالت زمانی پیش می آید که احساس گرسنگی می کنید و به اصطلاح می گویید «روده کوچیکه روده بزرگه رو می خوره»! این سر و صداها، ناشی از هوای بلعیده شده ای است که در روده ها به حرکت درمی آیند. علاوه بر این، برخی غذاهای فیبردار شامل انواع میوه ها و سبزی ها، لوبیا، آبمیوه و غذاهای حاوی سوربیتول، نوعی شیرین کننده، گاز زیادی تولید می کنند.

 

● آیا صداهای معده نگران کننده است؟

همان طور که اشاره کردیم، صدای طبیعی که داخل معده شنیده می شود، کاملا بی خطر است و علت خاصی ندارد و فرآیند طبیعی بدن در هضم غذا محسوب می شود.

زمانی که احساس گرسنگی کرده یا میل به غذا خوردن پیدا می کنیم یا حتی فکر غذا به ذهنمان خطور می کند، سیستم گوارش به مغز پیام می فرستد تا به تمام سیستم های مربوطه سیگنال فرستاده، آنها را آماده دریافت غذا کند.

این عمل باعث می شود ماهیچه هایی که در جهت معده و روده ها قرار دارند، شروع به حرکت کرده، مایعات هضم کننده را ترشح کنند که پس از آن با هوا و گاز ایجاد شده در روده تقابل می یابند. بیشتر مواقع این فرآیند آرام و بی صدا صورت می گیرد، ولی گاهی سر و صدای آن بلند می شود.

به طور کلی این صداها آزاردهنده نیست، اما اگر پس از مدتی متوجه تغییر در نحوه این صداها شدید، بهتر است به مدت دو تا سه هفته به غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید، دقت کرده، این موارد را یادداشت کنید.

ارتباط این صداها با غذایی که می خورید و ارتباط آن قبل، بعد و حین غذا خوردن، استرس یا ناراحتی یا از دست دادن یکی از وعده های غذایی را دقیق یادداشت کنید، چرا که همه این موارد می توانند عامل بروز سر و صدای معده و روده باشند.

با توجه به این که صداهای معده و روده، نتیجه حرکات زیاد یا کم معده و روده است، جزو علائم غیرعادی به شمار می رود و باید توسط پزشک بررسی شود. به عنوان مثال، اگر دچار افزایش حرکات روده شوید و پس از مدتی این صداها قطع شود، شک کنید که شاید روده های شما دچار انسداد شده یا بافت آن بر اثر گرفتگی از بین رفته باشد.

عوامل متفاوتی در افزایش و کاهش حرکات روده و در نتیجه صدای معده و روده نقش دارند که بیشتر آنها نیازی هم به درمان ندارند، اما برخی مواردی که نیاز به درمان دارند، عبارتند از: انسداد عروق خونی که مانع جریان مناسب خون می شود، انسداد روده ناشی از فتق، تومور و چسبندگی و کاهش فعالیت اعصاب موجود در روده بر اثر انسداد عروق خونی، انسداد روده، عفونت و...

موارد زیر عواملی هستند که باعث ایجاد صداهای خفیف در روده و معده می شوند. داروهایی مانند خواب آورهای کدئین دار که حرکات روده را کند می کنند، بیهوشی عمومی، بیهوشی نخاعی و جراحی های شکمی. در نقطه مقابل، عواملی که صداهای بلند معده و روده را ایجاد می کنند، عبارتند از اسهال، حساسیت غذایی، خونریزی معده و روده، عفونت التهابی روده و تورم همراه با زخم روده.

 

● آیا می توان مانع تولید گاز معده شد

همان طور که اشاره کردیم، برخی مواد غذایی باعث تولید گاز در معده و روده می شوند. مصرف نکردن این مواد می تواند تاثیر بسزایی در کاهش میزان تولید گاز داشته باشد.

از این قبیل مواد می توان به کلم بروکلی، لوبیا و نوشیدنی گازدار اشاره کرد. برخی افراد به مواد لبنی هم حساس هستند.

نوشیدن زیاد آب می تواند معده شما را آرام کند. در ضمن بهتر است استرس و اضطراب خود را کاهش دهید؛ چراکه اضطراب، مقدار بلع هوا و در نتیجه صدای معده و روده را افزایش می دهد.

بهترين روش براي ثابت ماندن PH پوست


PH اسیدی پوست, ثابت ماندن PH اسیدی پوستoomid.ir


اصولاً یک محلول، یا اسیدی است یا قلیایی. اگر درجه قلیایی محلول بالا باشد، PH آن زیاد و اگر درجه اسیدی آن بالا باشد، PH آن کم است. صابونهای معمولی که در آب به شکل محلول در می آیند، دارای واکنش قلیایی بوده، بنابراین به پوست حالت قلیایی می دهند و آن را برای ابتلا به عفونت مساعد می نمایند.

 

برای آنکه باکتریها نتوانند در پوست ایجاد عفونت نمایند، پوست بدن به سه طریق PH خود را به حالت اسیدی نگه می دارد:

اول: رسوخ ۲ Co و تنفس سطحی پوست بدن

 

دوم: فعالیت میکروبهایی که جزو فلور طبیعی پوست بدن هستند و سبب ثابت ماندن PH اسیدی پوست می شوند.

 

سوم: ذرات ماحصل طبقه شاخی و کراتین که خود PH اسیدی دارند.

 

به این ترتیب، هرگاه PH پوست به حالت قلیایی تمایل یابد، استعداد پوست نیز نسبت به صدمات و ضایعات پوستی افزایش می یابد. قلیایی شدن پوست یا اپیدرم مسلماً یک تأثیر موقتی است و برای پوست طبیعی به طور متوسط سه ساعت طول می کشد، اما بر روی پوستهای خشک و حساس که از زمان قلیایی طولانی تری برخوردارند، فعالیت میکروبها نیز بیشتر می باشد. در هر حال پوست از هر نوعی که باشد، باید تمیز شود؛ زیرا پاکیزگی خود جزو مراقبت بهداشتی است و به زیبایی پوست کمک می نماید.

اصولاً یک محلول، یا اسیدی است یا قلیایی. اگر درجه قلیایی محلول بالا باشد، PH آن زیاد و اگر درجه اسیدی آن بالا باشد، PH آن کم است. صابونهای معمولی که در آب به شکل محلول در می آیند، دارای واکنش قلیایی بوده، بنابراین به پوست حالت قلیایی می دهند و آن را برای ابتلا به عفونت مساعد می نمایند.

 

برای آنکه باکتریها نتوانند در پوست ایجاد عفونت نمایند، پوست بدن به سه طریق PH خود را به حالت اسیدی نگه می دارد:

 

اول: رسوخ ۲ Co و تنفس سطحی پوست بدن

 

دوم: فعالیت میکروبهایی که جزو فلور طبیعی پوست بدن هستند و سبب ثابت ماندن PH اسیدی پوست می شوند.

 

سوم: ذرات ماحصل طبقه شاخی و کراتین که خود PH اسیدی دارند.

 

به این ترتیب، هرگاه PH پوست به حالت قلیایی تمایل یابد، استعداد پوست نیز نسبت به صدمات و ضایعات پوستی افزایش می یابد. قلیایی شدن پوست یا اپیدرم مسلماً یک تأثیر موقتی است و برای پوست طبیعی به طور متوسط سه ساعت طول می کشد، اما بر روی پوستهای خشک و حساس که از زمان قلیایی طولانی تری برخوردارند، فعالیت میکروبها نیز بیشتر می باشد. در هر حال پوست از هر نوعی که باشد، باید تمیز شود؛ زیرا پاکیزگی خود جزو مراقبت بهداشتی است و به زیبایی پوست کمک می نماید.

 

● چگونه می توان PH پوست را بین ۴/۲ تا ۵/۶ ثابت نگه داشت ؟

 

طبق تحقیقات جدید، پوست و موها دارای یک اسید طبیعی سطحی هستند که سبب حفاظت آنها در مقابل بیماریها و بخصوص باکتریهای مضر می گردد. برای هر چه زیباتر کردن پوست و موها باید به عنوان یک اصل پذیرفت که این اسید بعد از شستن، بتواند روی پوست حالت موازنه را برقرار کند و برای این منظور باید با استفاده از محلول اسیدی PH پوست را بین /۴۲ تا /۵۶ ثابت نگه داشت.

 

● محلول اسید برای ثابت نگه داشتن PH پوست و طراوت بخشیدن آن

 

سرکه سیب یا سرکه سفید تقطیر شده: یک قسمت

آب جوشیده سرد شده یا آب مقطر: ۸ قسمت

 

اگر روزانه عادت کنید که هر بار بعد از شستن صورت این محلول را با پنبه به صورت بمالید، با این روش شما حالت طبیعی و اسیدی پوست صورت خود را بازیافته و بدون شک پوست شما شفاف و از لکه ها و ناصافیها تصفیه می شود.

 

راه دیگر برای حفظ PH پوست صورت (اسیدی) استفاده از ماست ترش و سایر ترشیهای گیاهی مثل آبلیمو و ۵ می باشد، مشروط بر اینکه رقیق بوده و پوست را تحریک نماید و بهتر است برای این کار از آبلیموی تازه یا آب نارنج که تا سه برابر رقیق شده است، استفاده نمود. در ضمن، شستن و پاک کردن صورت با شیر مانده و ترشیده هم موثر و مفید می باشد.

 

تذکر ۱: لیمو شیرین، انگور، کاهو، لیموعمانی و سیب نیز خاصیت اسیدی دارند و می توانند به پوست اسید لازم را برسانند.

 

:۲kSjC در استفاده از لیمو عمانی باید پوست خیلی چرب داشته باشید، ولی در موارد دیگر میتوان از آب میوه استفاده کرد.

 

:۳kSjC اگر پوست شما حساس بوده و با مایعات ترش تحریک می شود، می توانید آنها را با کمی عسل مخلوط کنید و به عنوان ماسک زیبایی از آن استفاده نمایید و پس از یک ربع ساعت، پوست را با آب گرم بشویید.

 

● دانستنی هایی درباره محافظت پوست از اشعه آفتاب

 

screens: فرآورده هایی را گویند که سبب گیر افتادن یا بازتاب موجی خاص از پرتوهای خورشید شده و پوست را از اثرات جانبی نور خورشید محافظت می کند. باید دانست که نور خورشید به میزان کم و در محدوده مناسبی از طول موج می تواند برای رشد طبیعی مفید واقع گردد، ولی هنگامی که این پرتوها بیش از حد باشد موجب عوارض دیگری خواهد شد. بر روی ظرف تمامی کرمهای ضد آفتاب با حروف اختصاری spf ( sun protection factor ) رو به رو می شویم که این حروف برای بسیاری از مصرف کنندگان ناشناخته می باشد. « Spf » به بیان بسیار ساده میزان نیرویی است که بر اثر استفاده از کرمها بر روی پوست ایجاد شده و از پوست در مقابل اثرات مخرب نور خورشید محافظت می کند.

 

همه ما به مقداری نور آفتاب برای جذب ویتامین D نیازمندیم. ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند و برای قوی تر و سالم تر کردن استخوانها لازم است. اما زیادی تشعشعات خورشید می تواند موجب صدمات پوستی، صدمات چشمی، تضعیف سیستم ایمنی و حتی سرطان شود. قسمتی از نور خورشید که به زمین می رسد شامل اشعه « UV » (اولتراویوله) نامریی است.

 

این اشعه وقتی به پوست می تابد، موجب برنزه شدن، سوختگی و سایر صدمات پوستی می شود. سه نوع اشعه UV وجود دارد. « UVA ، UVB ، UVC » آنچه که مهم است محافظت کردن پوست از تماس با « UVA و UVB » است. اشعه « UVC » مخرب ترین نوع از این پرتوهاست که توسط لایه ازن( ozone ) جذب می شود.

 

ملانین موجود در پوست اولین دفاع پوست در مقابل اشعه خورشید است؛ زیرا این اشعه ها را تا حدودی جذب می کند، اما در زمانهای طولانی احتیاج به کمک دارد.

 

باید دانست، افرادی که پوستی روشن تر دارند به دلیل کم بودن ملانین در پوستشان اشعه « UV » بیشتری جذب می کنند و تماس مداوم این افراد با نور خورشید موجب ضخامت و سختی پوست شده که در نهایت منجر به پوست چرمی و در مراحل بعدی چروک شدن پوست می شود. اشعه UV در فصل تابستان شدیدتر است. حتی در ماه های زمستان اگر به ورزش اسکی در کوهستان بپردازید باید ضد آفتاب بیشتری استفاده کنید، زیرا اشعه UV از طریق برف و آب منعکس شده و احتمال سوختگی بیشتر است.

 

● غذاهای پوست

 

بر خلاف بدن، پوست شما به توجه مخصوص تغذیه ای نیاز دارد تا سالم و زیبا به نظر برسد. سعی کنید تا این غذاها را در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید تا پوست و بدنی سالم داشته باشید:

 

- سوپ صدف

- سوپ هویج و پرتقال

- سوپ اسفناج

- سوپ خیار و نعناع

- سوپ نخود، نعناع و کاهو

- سوپ سیب و هویج

- کله ماهی خال دار دودی

- جگر سیاه و مرغ

- سالاد جعفری و گوجه فرنگی (سالاد لبنانی)

- سالاد آوکادو و کنگر فرنگی

- مرغ با خربزه، انگور و مارچوبه

- سالاد گلابی و گردو شاهی آبی (ترتیزک آبی)

- لازانیای ماهی آزاد و لیمو

- ماهی خال دار دودی به همراه پای ماهی اسفنجای

- گوشت قلقلی با نعناع به همراه سس ماست

- کمپوت میوه

- مرکبات در کارامل

- سیب و انجیر خرد شده به همراه جو

- سیب و آلو همراه با دارچین

- پن کیک توت جنگلی

 

 

محققان در جديدترين يافته هاي خود نشان داده اند که يخچال محل مناسبي براي نگهداري سبزي نيست.

سبزي و ميوه بايد در روشني روز نگهداري شوند.زيرا اين مواد غذايي براي حفظ مواد مغذي و هم چنين حفظ طعم و مزه شان به نور طبيعي نياز دارند.

بررسي ها نشان مي دهند ميوه و سبزيجات حتي پس از چيده شدن زنده اند و در برابر نور و دمايي که در آن نگهداري مي شوند بسيار حساس اند و چرخه شب و روز و گذر زمان به حفظ شادابي و طراوت ميوه ها بسيار کمک مي کند.

دانشمندان توصيه مي کنند ميوه ها و سبزيجات را بايد با توجه به نيازهاي روزانه خريداري کرد و از نگهداري آن ها در يخچال به شدت جلوگيري کرد زيرا ويتامين هاي آنها از بين مي روند.

mehdi-panizgroup بازدید : 120 نظرات (0)

 

 

نمک شاید برای دستگاه گوارش و بدن خیلی مفید نباشد اما می تواند برای سفید کردن دندان وسیله ای مناسب باشد. دندان ها بخشی بسیار حساس دربدن هستند تا آنجایی که یکی از مهمترین جنبه های زیبایی صورت به شمار می آیند. ممترین نکته در مورد دندان ها تمیز بودن میان آن ها و همچنین سفید بودن سطح دندان است.

پودرهای شیمیایی بسیاری تا به حال وارد بازار شده اند که توانایی سفید کردن دندان ها را دارند اما باید عواقب آن ها را نیز پذیرفت. بهترین راه برای آنکه بدون هیچ مشکلی دندان ها را سفید کنید استفاده از خوراکی های طبیعی یا راهکارهایی است که عواقب بدی برای دندان ندارند و حتی دندان ها را محکم و قوی تر هم می کنند.

** پوست پرتقال یکی از بهترین سفید کننده ها دندان است. برای استفاده از آن می توانید پوست پرتقال را خشک کرده یا به همین صورت خریداری کنید سپس باید آن را پودر کرده و با استفاده از آن دندان هایتان را تمیز کنید. با انجام این کار به طور روزانه دندان های شما سفید خواهند شد.

** خوردن سبزی های خام و سفت برای استحکام دندان خیلی توصیه نمی شود اما اگر از قدرت دندان هایتان مطمئن هستید می توانید از سبزی های سفت برای سفید کردن دندان استفاده کنید. سیب، کرفس و هویج از بهترین سبزی هایی هستند که می توانید استفاده کنید.

 ** نمک شاید برای دستگاه گوارش و بدن خیلی مفید نباشد اما می تواند برای سفید کردن دندان وسیله ای مناسب باشد. مقداری نمک روی مسواکتان بپاشید و سپس به همراه خمیردندان شروع به تمیز کردن دهانتان کنید. نمک درسفید کردن دندان معجزه می کند.

** برای از بین بردن زردی های دندان از یک ترکیب معجزه اسا استفاده کنید. با مخلوط کردن زردچوبه، نمک و آبلیمو به راحتی میتوانید درخشندگی دندان ها را برگردانید. این ترکیب را باید برای چهار تا پنج شب استفاده کنید سپس تاثیر آن را خواهید دید.

** چای و قهوه از دلایل به وجود آمدن لکه روی دندان هستند ولی هنگامی برای دندان مضرند که داغ باشند. برای آن که دندان های سالم داشته باشید بهتر است همیشه از نوشیدنی های ولرم استفاده کنید و همچنین دقت داشته باشید مصرف بالای کافئین برای دندان مفید نیست.

 

در یکی از آیه‌های سوره مبارکه نحل نیز به درمان از طریق نیش زنبور اشاره شده است.

زنبوردرمانی یکی از روش‎های شناخته شده جهانی است که امروزه در جهان خصوصاً کشورهای پیشرفته به آن ارج می‎نهند.

ناصر صابری ، متخصص طب سنتی در این باره می گوید:

«زنبوردرمانی یک روش درمانی کهن است و تاریخچه این روش به زمان شناخت انسان به زنبور مربوط می‌شود.

انسان‎های اولیه از این روش در درمان روماتیسم استفاده می‌کردند که در دو دهه اخیر توجه ویژه‌ای به آن نشان داده‌اند.

در حقیقت، مصریان قدیم و رومیان باستان به روش‎های مختلف از زنبوردرمانی استفاده می‎کردند. از جمله چای زنبور عسل برای درمان هاری، خاکستر زنبورعسل همراه با نوعی روغن برای طاسی و نیش زنبور به عنوان ضد درد استفاده می‌شد.

زنبوردرمانی به چند شاخه تقسیم می‌شود: نیش، عسل، گرده، ژل رویال و موم که بیشتر نیش زنبور مورد توجه قرار گرفته و از آن برای درمان بیماری‌هایی که سیستم ایمنی بدن را درگیر می‌کند، از جمله بیماری MS و لوپوس استفاده می‌شود.

خود عسل نیز دارای خواص درمانی زیادی است که بر اساس نوع عسل درمان‎های مختلفی انجام می‌شود 

عسل شیرین بیان برای درمان عفونت‎های شدید معده و گوارش، گرده برای درمان التهاب پروستات که اگر با عسل همراه شود برای التهابات معده و موم هم برای درمان التهاب معده، سیستم ادراری و عفونت‎های دهانی قابل استفاده است.

در روش زنبوردرمانی، سم زنبور عسل روی بدن فرد بیمار آزمایش می‌شود. نیش زنبور عسل با دوز بسیار اندک وارد بدن فرد می‌شود در صورت بروز حساسیت روش درمان در فرد و میزان استفاده از نیش در روش درمانی متغیر می‌شود 

زنبور یکی از آفریده‌های مفید خداوند است که حتی از جسد و خاکسترش نیز استفاده می‌شود. اصلی‎ترین محصول زنبور عسل، نیش آن است که برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای شروع درمان بیماری با روش زنبوردرمانی، پس از گرفتن سابقه بیماری و شدت پیشرفت بیماری، تست‌ها و آزمایش‌های لازم را انجام داده و در صورت نداشتن هیچ‌گونه حساسیتی به نیش زنبور، درمان را آغاز می‌کنند که در هفته دو روز بسته به شدت بیماری، 100 تا 150 و 200 تا 300 و یا حتی بالاتر نیش دریافت می‌کنند که حداقل باید دو سال تحت درمان باشند و در کل 10 هزار نیش دریافت کنند.

بیماران مبتلا به ام اس باید یک سری نکات را هنگام زنبور درمانی مورد توجه قرار دهند، از جمله عدم مصرف مواد غذایی سرد، چون زهر زنبور ماده شدیداً گرمی است، مصرف برخی از داروها نظیر ویتامین D و C به درمان کمک می‌کند.

همچنین رفتن به حمام بین ساعات 7 تا 8 صبح را نیز در برنامه درمانی خود قرار دهند که اگر به این نکات توجه نشود درمان خیلی ضعیف یا اصلا انجام نمی‌شود.

این نحوه درمان عوارض خاصی ندارد و وجود یک سری عوارض، از جمله سرگیجه و تهوع، اثرات درمانی زنبوردرمانی را تحت‌الشعاع قرار نمی‎دهد.»

روح الله ارجمندی متخصص زنبور درمانی نیز در خصوص این روش می گوید:

«طی گذشت زمان و تحقیقات انجام شده و تلاش کاوشگران و همکاری افرادی که در زمینه طب سنتی فعالیت داشته‌اند، اثرات مفید نیش زنبور عسل مشخص گردید و به عنوان پایه و اساس مورد استفاده قرار گرفت.

در روش زنبوردرمانی، سم زنبور عسل روی بدن فرد بیمار آزمایش می‌شود. نیش زنبور عسل با دوز بسیار اندک وارد بدن فرد می‌شود در صورت بروز حساسیت روش درمان در فرد و میزان استفاده از نیش در روش درمانی متغیر می‌شود.

در روش زنبور درمانی، زنبور کارگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد از لارو نر و لارو زنبور ملکه نیز استفاده می‌شود.

زنبورهای که در درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید تغذیه آن‌ها با اصول خاصی انجام شود و کندویی که از آن بهره می‌گیریم، با کندوی استاندارد موجود متفاوت است.»

زنبور درمانی در قالب منگو

ارجمندی به استفاده از داروی منگو قبل از شروع مراحل درمان تاکید نمود و افزود:

«داروی منگو تشکیل شده است از مشتقات تولیدی خود زنبور عسل که حاوی گرده زنبور عسل، ژله رویال، عسل، بره موم و برخی از داروهای گیاهی است که به روش خاصی با این مواد ترکیب می‌شود.

داروی گیاهی که به مشتقات زنبور افزوده می‌شود با توجه به بیماری فرد متفاوت است. استفاده از منگو در مراحل درمان لازم و ضروری است.»

mehdi-panizgroup بازدید : 112 نظرات (0)

ایده‌های بزرگ برای فضاهای كوچك

آیا منزل شما كوچك است؟ 
برای همه وسایلتان جای كافی ندارید؟ 
آیا به دلیل انبار شدن وسایل متعدد در اتاق ها هیچ وقت مرتب به نظر نمی رسند؟ 
چاره چیست؟ 
ما به شما راه های استفاده بهینه از حداقل فضا را نشان می دهیم و روش هایی برای به كارگیری رنگ و تامین فضای انباری در اتاق های كوچك به شما پیشنهاد می كنیم. 
انتخاب دقیق و هوشمندانه مبلمان برای چنین فضاهایی یكی از بهترین راهكارهای طراحی دكوراسیون موفق در خانه ای كوچك است. تا حد امكان از مبلمان چند منظوره برای این اتاق ها بهره بگیرید. به عنوان مثال از كاناپه های تخت خوابشو می توانید به خوبی سود ببرید یا با قرار دادن چند كوسن بر روی تخت خواب یك نفره ای كه در كنار دیوار قرار دارد از آن به عنوان كاناپه نیز استفاده كنید. 
اندازه گیری قاب پنجره به منظور ساختن یك كمد زمینی كه از سطح روی آن نیز بتوان به عنوان نشیمن استفاده كرد یكی از راه های ساخت یك انباری پنهان است.
اگر پنجره اتاق در فرورفتگی دیوار قرار گرفته باشد، می توانید صندوقی چوبی به ابعاد متناسب با عرض و طول فرورفتگی دیوار بسازید كه از جلو یا بالا باز شود و از آن برای جا دادن لوازم ریز و درشت استفاده كنید ضمن آنكه با قرار دادن چند تشكچه كوچك و تعدادی كوسن از آن به عنوان فضایی برای نشستن نیز بهره می برید. این صندوقچه های چندكاره ضمن ایفای نقش یك انباری كوچك پنهان می توانند كاربردهای دیگری نیز داشته باشند مانند میز وسط اتاق و یا میزهای كنار مبل.
 جعبه های چوبی را می توان در ابعاد مختلفی ساخت مثلاً یك جعبه كوچك با ارتفاع بلند، طول برابر با عرض تخت خوابی دو نفره و عرض حدود ۳۰ سانتی متر می تواند به جای تاج تخت مورد استفاده قرار گیرد و اگر از دو طرف در داشته باشد جای مناسبی برای نگهداری ملحفه ها خواهد بود.
 سطح روی آن نیز برای قرار دادن آباژور، چیدن كتاب و یا لوازم تزئینی قابل استفاده خواهد بود. 
خرید مبل هایی كه فضای داخل قسمت نشیمن آنها خالی است و به صورت كشویی یا لولایی باز می شوند می تواند كمك بزرگی به افزایش فضای انباری در اتاق های كوچك باشد. زیر آماده سازی فضاهایی در اتاق های كوچك برای پنهان كردن خرده ریزهای روزمره رازی است كه در به وجود آوردن انباری ها نهفته است.
از فرورفتگی ها و ویژگی های معماری اتاق نیز تا حد امكان سود ببرید. نصب طبقات در فرورفتگی دیوار می تواند فضای مفیدی را در اختیار شما قرار دهد كه قابل استفاده برای جای دادن تلویزیون، سایر لوازم صوتی و یا حتی كامپیوتر و ملزومات آن باشد. این طبقات برای چیدن كتاب یا لوازم دكوری نیز مناسب هستند. 
چنانچه امكان داشته باشد می توان با نصب درهای لولایی یا كشویی یا حتی یك پرده پارچه ای متناسب با طرح و رنگ دكوراسیون اتاق آن را محصور و از نظرها پنهان كرد. فرورفتگی دیوار و یا وجود یك ستون كه بخشی از دیوار را مجزا می كند هرقدر كم عرض باشد هنوز قابل استفاده است و نباید از آن چشم پوشی كرد. یك كمد دیواری حتی می تواند به یك اتاق كار كوچك برای شما تبدیل شود.
در فضاهای كوچك حتماً در مورد رنگ و نور دقت كنید. اتاق های كوچك اغلب كم نور هستند اما رنگ كردن دیوارها با سفید یا كرم استخوانی تنها راه حل پاسخگو نیست. سایه روشن هایی مثل آبی كم رنگ و یاسی یا سبز روشن و كرم می توانند یك اتاق را بزرگتر از آنچه هست نشان دهند.
اتاق های كوچك را خوب نورپردازی كنید. نور كافی مانع دلتنگ به نظر رسیدن اتاق می شود. پرده های كركره ای یكی از بهترین انتخاب ها برای پنجره ها در اتاق های كوچك هستند زیرا با چنین پرده هایی شما می توانید میزان نور مورد نیاز خود در اتاق تنظیم كنید. ضمن آنكه پرده های مدل دار برای فضای كوچك شلوغ بوده و مناسب نیستند. 
استفاده از یك آباژور پایه دار هم برای تامین نور مصنوعی كافی بسیار مفید است. آباژور پایه دار را می توانید در زمان مورد نیاز به نزدیك میز آرایشی، كمد دیواری یا محل مطالعه انتقال دهید و در هر زمان نور كافی برای كار را تامین نمایید.
نصب آینه در اتاق های كوچك می تواند تاثیر بسزایی در بازتاب نور در اتاق داشته باشد. آینه های قدی فضا را بزرگ تر نشان می دهند و آینه های كوچك تر نیز با بازتاب نور موجب انتشار بهتر آن در فضا می شوند. در بسیاری از آیین های دكوراسیونی مانند فنگ شویی آینه به دلیل بازتاب انرژی های مثبت عنصری مفید محسوب می شود.

در دستشویی و حمام نیز اگر جای كافی برای نصب یك كابینت در زیر كاسه دستشویی داشته باشید فضای مناسب برای نگهداری از وسایلی از قبیل حوله، صابون، شامپو و سایر وسایل مخصوص شست وشو فراهم خواهد شد.

منبع:سيمرغ

mehdi-panizgroup بازدید : 109 نظرات (0)

evdcfz91mr5rt27g3ez2

شناخت افراد ناموفق با این ۷ عادت !

اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید، هیچ‌وقت خودتان را درگیر ۷ عادت آدم‌های ناموفق نکنید.

 

عادت اول: آنها منفی فکر می‌کنند، منفی حرف می‌زنند و منفی عمل می‌کنند. فکر می‌کنند همه عالم برخلاف میل آنهاست. همیشه مشکل را می‌بینند و هیچ‌وقت راه‌حل را نمی‌بینند. آنها شکست را عاقبت هر کاری می‌دانند و هیچ‌وقت به جلو حرکت نمی‌کنند و در زندگی‌شان تغییر زیادی نمی‌دهند; چرا که همیشه می‌ترسند حاشیه امنیت و راحتی خودشان را از دست بدهند.

 

عادت دوم: آنها قبل از این‌که فکر کنند، عمل می‌کنند.آنها براساس تصمیم‌های غریزی، آنی عمل می‌کنند. مثلاً اگر چیزی را ببینند که خوششان بیاید و چشمشان را در نگاه اول بگیرد بدون لحظه‌ای درنگ آن را می‌خرند. حتی خیلی چیزهای به درد نخور و بی‌ربط با زندگی‌شان. بعد یک چیز بهتر را می‌بینند و شروع می‌کنند به ناله و نفرین و چانه زدن برای به‌دست آوردن آن. اگر آن را به دست بیاورند زود از یادش می‌برند و اگر به دست نیاورند زمان زیادی را صرف غم و اندوه ناشی از آن می‌‌کنند.

 

عادت سوم:خیلی بیشتر از آن‌که گوش بدهند، حرف می‌زنند.وقتی کسی به آنها نصیحتی می‌کند، گوش‌های‌شان را می‌بندند و چیزی نمی‌شنوند، چرا که آن‌قدر مغرورند که نمی‌خواهند اشتباه‌شان را قبول کنند. در تصور خودشان، خیلی هم با فهم و کمالات هستند.

 

عادت چهارم: آنها راحت تسلیم می‌شوند.آدم‌های موفق از ناموفق‌ها و شکست‌خورده‌ها به عنوان پله‌هایی برای بالا رفتن استفاده می‌کنند، اما جواب این‌که چگونه این افراد را شناسایی می‌کنند و پل موفقیت‌شان را از ناکامی آنها می‌سازند این است که ناموفق‌ها اکثرا در کاری که انجام می‌دهند یا صلاحیت ندارند یا استعداد و چه نشانه‌ای واضح‌تر از نشان آدمی که چیزی در آستین برای رد کردن ندارد؟!

 

عادت پنجم: آنها حسودند و سعی می‌کنند دیگران را پایین‌تر از خــودشــان نــــگه دارنــد.آنها حسودند! خودشان را در موفقیت‌های دیــگران سهـیم می‌بینند و دیگران را سهیم در شکست‌های‌شان و به جای این‌که کار و تلاش‌شان را بیشتر کنند شروع می‌کنند به شایعه‌سازی و زیر‌آب‌زنی دیگران و با این کار سعی می‌کنند دیگران را از معرکه به در کنند و جای آنها را بگیرند.

 

عادت ششم: آنها وقت‌شان را زیاد هدر می‌دهند. آنها نمی‌دانند فردا چه کاری باید انجام بدهند و گاهی فقط می‌خورند و مهمانی می‌روند و می‌گردند و تلویزیون نگاه می‌کنند و از آن بدتر، خیلی از آنها هیچ کاری نمی‌کنند و هیچ فکری هم برای آینده در سرشان ندارند.

 

عادت هفتم: آنها راحت‌ترین و بی‌دردسرترین راه را انتخاب می‌کنند.اگر دو راه برای انتخاب کردن وجود داشته باشد، آدم‌های ناموفق راهی را انتخاب می‌کنند که راحت‌تر است؛ حتی اگر این راه منفعت کمتری داشته باشد. آنها نمی‌خواهند به هیچ عنوان به خودشان کمی زحمت بدهند؛ در حالی که یک زندگی خوب می‌خواهند. نکته‌ای که این آدم‌ها نمی‌دانند این است که هر کسی آن دِرَوَد عاقبت کار که کشت! و هیچ چیزی بدون تلاش به دست نمی‌آید.

mehdi-panizgroup بازدید : 117 نظرات (0)


9 خرافه در مورد بارداري


۹ خرافه معروف درباره بارداریoomid.ir


یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن مادران باردار به خصوص مادران جوان را در طول مدت بارداری درگیر می کند، شایعاتی است که از زبان افراد مختلف می شنوند...




یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن مادران باردار به خصوص مادران جوان را در طول مدت بارداری درگیر می کند، شایعاتی است که از زبان افراد مختلف می شنوند.

به گزارش نیک صالحی به نقل از خراسان ؛ گاه به قدری این شایعات در نظر مادر قطعی و حتمی جلوه می کند که حتی اظهارات پزشک متخصص و جواب انواع آزمایش ها و سونوگرافی ها هم نمی تواند نظر مادر را درباره جنسیت یا سلامتی جنینش تغییر دهد. خرافه هایی که اگر در شرف مادر شدن هستید باید بشنوید ولی باورشان نکنید.

اگر شکمت پهن نشده است، حتما پسردار می شوی یا «حالا که شکمت پهن شده بچه ات دختر است».

شاید یکی از بی اساس ترین باورها در زمینه بارداری تعیین جنسیت جنین باشد که بدون کوچک ترین مدرک مستند علمی نسل به نسل و دهن به دهن در بین برخی خانم ها می گردد. شاید زمانی که سونوگرافی و آمنیوسنتز اختراع نشده بود، حدس درست اطرافیان درباره جنسیت جنین کار خارق العاده ای به نظر می رسید و هر زنی که باردار می شد، ابتدا سری به پیشگوی جنسیت می زد اما امروزه اثبات شده که تمام تغییرات ظاهری و داخلی بدن مادر در دوران بارداری دلایل علمی دارد و هیچ ارتباطی هم به جنسیت فرزندش ندارد. یادتان باشد که شکل شکم مادر به ماهیت منحصر به فرد او بستگی دارد.

«اگر دست هایت را ببری بالای سرت، بند ناف دور سر جنین می پیچد.»

حرکات اندام های بالایی کوچک ترین تأثیری بر اندام های میانی و تحتانی ندارد. متخصصان زنان و زایمان به برخی از مادران باردار توصیه می کنند که در دوران بارداری به کلاس های آمادگی بارداری بروند و تمرین های ورزشی مخصوص این دوران را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند. ورزش مناسب برای مادر باردار بسیار مفید است و اگر قرار بود با بالا بردن دست، بند ناف دور گردن جنین بپیچد، الان جمعیت کره زمین این قدر زیاد نبود! البته احتمال پیچیدن بند ناف دور گردن جنین وجود دارد اما این موضوع به وضعیت رحم مادر مربوط می شود نه دست های مادر.

«اگر به ماه گرفتگی نگاه کنی، بچه ات لب شکری می شود».

لب شکری مرا یاد یک چیز می اندازد. اصغر مهربان داستان زیبای «بادبادک باز» اما گذشتگان و بعضی از امروزی ها چنین نظری ندارند. آن ها معتقدند که خسوف، نیشی است که رخ ماه را زده است و اگر زن باردار به آن نگاه کند، همین بلا سر فرزندش می آید و به همین دلیل مادر باید همیشه یک سنجاق تیز به لباسش وصل کند تا این بلا دفع شود اما این داستان عجیب هیچ توجیه علمی ندارد و لب شکری شدن به دنبال عوامل پیچیده ژنتیکی و محیطی در افرادبروز می کند نه پدیده های نجومی آمیخته با خرافات!

«اگر سر دلت می سوزد بچه ات پر مو می شود.»

تعداد فولیکول های نوزاد شما به ویژگی های ژنتیکی اش بستگی دارد که از شما و همسرتان به ارث برده است. سوزش سر دل در دوران بارداری، ناشی از عواملی چون حساسیت بیشتر بافت های دستگاه گوارش به هورمون های دوران بارداری و فشار رحم به معده است.

«اگر زیاد میوه نخوری، بچه ات موقع به دنیا آمدن کثیف می شود.»

خوردن میوه از عادت های تغذیه ای بسیار خوب و سالم است به خصوص در دوران بارداری، زیرا این گروه خوراکی ها مقدار زیادی ویتامین، موادمعدنی و فیبر را به بدنتان می رساند اما هیچ ربطی به وجود داشتن یا نداشتن چربی روی بدن نوزاد ندارد.

متأسفانه همه انتظار دارند وقتی فرزندشان متولد می شود، مثل آن بچه های سفید و تپل تبلیغات تلویزیون باشد اما همه نوزادان در بدو تولد با لایه ای از چربی محافظ به نام ورنیکس پوشیده شده اند.

صورتت پف کرده است پس حتما «دختر داری» یا «پهلوهایت بزرگ شده! پس پسر داری».

اضافه وزن خانم باردار به دلیل وزن جنین، مایع آمنیوتیک و چربی هایی است که در بدنش ذخیره می شود. اگر چربی های خانمی در این دوران به صورت موضعی انباشته شده، حتی اگر باردار نبود و چاق می شد، باز هم اضافه وزنش در آن ناحیه بیشتر بود و این قضیه ربطی به جنس بچه ندارد.

«اگر به فرد زشتی نگاه کنی، بچه ات شبیه او می شود!»

اول این که داشتن صورت زیبا همه چیز نیست! دوم، زشتی یا زیبایی، نسبی و سلیقه ای است و سوم این که ویژگی های وراثتی هر فردی به ژن هایی که مادر و پدرش به او بخشیده اند، بستگی دارد و بنا به قوانین علم پیچیده ژنتیک، هر بچه ای مخلوطی از ژن های خانواده مادر و پدرش را بروز می دهد.

«مبادا در دوران بارداری وارد وان حمام شوی! آب وان جنین را مریض می کند.»

آب ولرم با دمای ملایم برای مادر باردار بسیار آرامش بخش است به خصوص در ماه های پایانی بارداری. بابت مضر بودن آب وان و رسیدن آن به جنین هم نگران نباشید زیرا جنین در پوششی مخاطی در کیسه آمنیوتیکی قرار گرفته است و آب وان به او نمی رسد.

«اگر زیاد شیر و پنیر بخوری سر بچه ات جوش سفید می زند.»

جوش های سفیدی که روی سر بسیاری از نوزادان وجود دارد، ناشی از مقدار زیاد چربی در جمجمه نوزاد است، این جوش ها معمول و بی خطر است و ایجاد آن ها ربطی به میزان لبنیاتی که مادر در طول دوران بارداری مصرف کرده، ندارد. یادتان باشد لبنیات از مهم ترین و ضروری ترین مواد غذایی برای بدن به ویژه در دوران بارداری است و کلسیم این گروه برای رشد جنین حیاتی و استفاده آن با دستور پزشک مفید است.

mehdi-panizgroup بازدید : 104 نظرات (0)

چيپس بدتر است يا سيگار؟


چیپس بدتر است یا سیگار؟!oomid.ir

این به هیچ عنوان تصادفی نیست که شما به خوردن چیپس، نوشابه، غذاهای حاضری و آماده اعتیاد پیدا کنید. شاید تعجب کنید اما این کار بسیار علمی و اصولی انجام می شود.


به گزارشسلامت نیوزبه نقل از برترین ها ؛ در «علم عجیب غذاهای کم ارزش و اعتیاد آور» -  که هم اکنون به صورت آنلاین نیز موجود است و از کتاب «نمک، شکر و چربی: چگونه تولیدکننده های غذاهای کم ارزش ما را معتاد خود می کنند» برگرفته شده است - گزارشگر برنده جایزه پالیتزر – میکائیل ماس –در مورد پیشینه طولانی اینکه چگونه غذاها و نوشیدنی هایی که هیچ گونه ارزش غذایی ندارند در ترکیب با علم، بی خبری عمدی و بازاریابی استادانه، کوهی از محصولات شور و شیرین خود را به مردم می فروشند، توضیح می دهد.

ماس در این رابطه می گوید: «چیزی که من در طول چهار سال تحقیق و گزارش کشف کردم نوعی تلاش هوشمندانه – که در آزمایشگاه ها و جلسات بازاریابی و سوپرمارکت ها – برای جذب مردم به سمت غذاهایی با ارزش غذایی پایین و ارزان قیمت صورت می گیرد.» باید اضافه کنیم برای این نتیجه گیری، او با بیش از 300 نفر از کارکنان سابق و حاضر کارخانه های تولید غذاهای فراوری شده از کارشناسان گرفته تا کارشناسان فروش و مدیرهای عامل، صحبت کرده است.

از میان آشکارسازی 14 صفحه ای ماس که فشار خون آدم را حسابی بالا می برد، بخش هایی از تحقیقات او را برایتان انتخاب کرده ایم:

• غذاهای آماده Kraft  که مملو از شکر و سدیم هستند و سالانه حدود یک میلیارد دلار سود به جیب اسکار مایر سرازیر می کنند، در سال 1980 میلادی تحت حمایت ملی فیلیپ موریس قرار داشتند. با اینکه آنها مورد انتقاد قرار گرقتند و مشخص شد محصولات آنها برای کودکان مضر است اما جیوفری بایبل – مدیر عامل اسبق فیلیپ موریس – می گوید: «این چیزی که مردم دوست دارند و به دنبال آن می روند و ما اسلحه روی سر آنها نگذاشته ایم تا محصولات ما را بخرند. این چیزی که خودشان می خواهند. اگر کمتر عرضه کنیم، آنها کمتر می خرند اما رقیب های ما بازار از دست ما درخواهند آورد. بنابراین، شما در نوعی تله گرفتار هستید. »

• مونیکا درین، دختر باب درین - تولید کننده کننده غذاهای ماده – و مادر سه فرزند 10، 14 و 17 ساله مشتری اینگونه محصولات نیست. او می گوید: «فکر نمی کنم فرزندان من تاکنون غذاهای بسته بندی و آماده یا غذاهای فراوری شده خورده باشند. آنها می دانند که این نوع غذاها در بازار وجود دارند و پدربزرگشان نیز از غول های این صنعت در آمریکاست. اما ما همیشه غذاهای سالم و تازه مصرف می کنیم.»

• تا چند سال پیش، خستین و اصلی ترین هدف شرکت های تولیدکننده غذاهای آماده و فراوری شده مادرها هستند، افرادی که بسیار مشغول هستند و برای تهیه غذا وقت کافی ندارند اما همچنان به قدری عاشق فرزندان خود هستند که به تهیه انواع غذاهای بسته بندی تمایلی ندارند. اما استراتژی جدید بازاریابی در سال 1999 میلادی می گفت این فرزندان هستند که باید مورد هدف قرار گیرند نه والدین آنها. «در تمام طول روز شما کارهایی را انجام می دهید که فرزندانتان می خواهند. بنابراین بهترین زمان برای بازاریابی، آگهی تبلیغاتی این گونه خوراکی ها، در میان برنامه های کودک است.»

• پس از اواخر دهه 80 میلادی هنگامی که فریتو لی – که حدود 3 میلیارد دلار در سال برای تولید و فروش انواع چیپس های ذرت، چی توز و پفک به دست می آورد – با مشکل اقتصادی روبه رو شد زیرا گزارش هایی می گفتند که اسنک های شور باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شوند. آنها در کارخانه دالاس خود «حدود 500 شیمی دان، روانشناس و تکنسین تحقیقاتی را هدایت می کردند که حدود 30 میلیون دلار در سال هزینه داشت و هیات علمی روی مسایل مربوط به برشته و خرد شدن، مزه و عطر و بوی این خوراکی های کار می کردند.» وسیله اصلی آنها دستگاه حدودا 40 هزار دلاری  است که مزه و احساسی که در دهان گذاشتن این چیپس در دهان ایجاد می کند را شبیه سازی می کند.

• به اعتقاد استیون ویترلی – کارشناس تغذیه - یکی از خلاقانه ترین محصولات Frito-Lay، پفک های چیتو است. زیرا این پفک ها به راحتی در دهان آب می شوند.  این محصولات هیچ گونه ارزش غذایی و کالری ندارد. ویترلی می گوید: «وقتی چیزی به سرعت در دهان آب شود، مغز تصور می کند این ماده هیچ کالری ای ندارد و به همین دلیل شما می توانید تا ابد به خوردن آن ادامه دهید.»

• روبرت آی-سن لین – کارشناس ارشد فریتو از سال 1974 تا 1982 میلادی به ماس گفته است او بیهوده تلاش می کرده تا در دوران خدمت خود محصولات شرکت را سالمتر و بی ضررتر تولید کنند و متاسف است که شرکت چه قدر زمان برای فروش اسنک ها و غذاهای بی ارزش خود به مردم زمان صرف کرده است. از نظر او، سه دهه از عمر او بیهوده برای این شرکت صرف شد در حالیکه می توانست راهی ساده برای دوری از اعتیاد به نمک، شکر و چربی پیدا کند. او اضافه می کند: «کاری از دست من ساخته نبود و فقط برای مردم متاسف بودم.»

• کوکا کولا، زیر آتش مبارزه ضد چاقی و دیگر اقدامات سلامتی دیگر در اواخر دهه 90 میلادی، به طور گسترده ای نوشیدنی های سرشار از شکر خود را به مردم ارائه می داد - به ویژه به مناطقی همچون نیو اورلئان که مردم آن دو مرتبه بیشتر از مردم جاهای دیگر نوشابه می نوشند، یا رم که مردم در طول روز حدود 3 قوطی نوشابه می خورند.

• نوشابه در کشورهای دیگری نیز همچون برزیل با بسته بندی های کوچک تر و بطری های ازان قیمت تر عرضه می شد. جفری دان از مدیرهای سابق شرکت نوشابه سازی در دوران خدمت خود خیلی تلاش کرد تا محصولا شرکت را سالم تر تولید کنند اما در این مسیر کار خود را از دست داد و اخراج شد.

چه ميوه هايي را ميتوان نشسته خورد؟


این میوه ها را نشسته بخورید! oomid.ir


هنگامی که میوه هایی مانند خیار، گوجه فرنگی در سطح خاک در حال رویش هستند باکتری های خاص با عمل های هوازی که سطح پوست میوه ها انجام می دهند باعث بوجود آوردن مواد آلی می شوند که آن مواد برای افزایش حافظه بسیار مفید است، اما ...



هنگامی که میوه هایی مانند خیار، گوجه فرنگی در سطح خاک در حال رویش هستند باکتری های خاص با عمل های هوازی که سطح پوست میوه ها انجام می دهند باعث بوجود آوردن مواد آلی می شوند که آن مواد برای افزایش حافظه بسیار مفید است.

بررسی ها نشان می دهد همچنین موز ، نارگیل و خرما از دیگر میوه هایی هستند که روی سطح پوست آنها این مواد آلی مفید وجود دارد به همین دلیل عده ای براین باورند که همیشه باید میوه ها را قبل از مصرف خوب شست سپس مصرف کرد اما دانشمندان عکس این قضیه را صحیح می دانند و معتقدندمیوه هایی که خاک محل اصلی رویش آنهاست و روی درخت رشد نکرده اند را با کمی آب یا با یک دستمال مرطوب می توان شست و شست و شستشوی دقیق آنها لازم نیست.

همچنین خرما را هیچ وقت قبل از مصرف نشويید زیرا خرما روی پوست خود موادی دارد که آن مواد جذب آهن و قند درون  خرما را در بدن افزایش می دهد و باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می شود.

oomid.ir خانم خانه دار

1) جلوگیری از بوی نم: حتما بارها برای تان اتفاق افتاده که از بوی نم و یا ماندگی هوای خانه کلافه شده باشید. در اینصورت چاره کار بسیار آسان است. کافیست یک ظرف نسوز را تا نیمه آب کنید و یک عدد لیموترش را با پوست در آن رنده کنید، سپس این ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. بزودی عطر لیموی تازه فضای خانه شما را پر خواهد کرد، ضمنا می توانید بجای لیموترش از نارنج استفاده کنید. راه دیگر اینکه چنانچه اسانس خوراکی یا غیرخوراکی دارید، چند قطره از آن را در نعلبکی پیرکس بریزید و روی ظرفی قرار دهید تا بتوانید زیر آن یک شمع گرد گوچک روشن کنید. پس از چند لحظه با گرم شدن اسانس، عطر آن همه جا را پر می کند.

۲) برطرف کردن رسوب سماور و کتری: برای برطرف کردن رسوب ایجاد شده در سماور یا کتری، محلولی از آب و سرکه به نسبت مساوی را داخل آنها ریخته و بجوشانید. سپس کتری یا سماور را برای ۱۲ساعت یا بیشتر همراه محلول ذکر شده در آن، نگه دارید. بعد از طی شدن مدت لازم، رسوب براحتی از جداره آن جدا می شود، آنگاه با آب کاملا داخل آن را بشویید.
۳) تمیزکردن میز شیشه ای: با دستمال کاغذی کمی آبلیمو را روی شیشه می کشیم و لکه ها را پاک می کنیم، سپس با کاغذ روزنامه آن را خشک کرده، شفاف می کنیم. خراش کوچک روی شیشه را می توان با گذاشتن مقدار کمی خمیردندان روی آن برای مدتی برطرف کرد.


.

 

فروش موبایل 650 میلیون تومانی در تهران /عکسoomid.ir

فروش موبایل ۶۵۰ میلیون تومانی در تهران /عکس

 

یکی از فروشندگان گوشی‌های لوکس در این‌باره گفت: هم اکنون قیمت مدل‌های مختلف ورتو که به عنوان برند لوکس در بازار به شمار می‌آیند از ۱۵ هزاردلار شروع می‌شود و به ۱۶۰ هزار دلار نیز می‌رسد.

به گزارش نامه به نقل از قانون، اخیرا گوشی جدیدی وارد بازار شده است که گوشی‌های گران‌قیمت پیش این مدل روسفید هستند. اکثر مردم رنج گوشی‌های گران‌قیمت را در قیمت بیش از یک میلیون تومان یا بیشتر می‌دانند اما صحبت ما بیش از این قیمت‌ها است.

به گزارش نامه یکی از فروشندگان گوشی‌های لوکس در این‌باره گفت: هم اکنون قیمت مدل‌های مختلف ورتو که به عنوان برند لوکس در بازار به شمار می‌آیند از ۱۵ هزاردلار شروع می‌شود و به ۱۶۰ هزار دلار نیز می‌رسد.

این فروشنده با اشاره به فروش گوشی‌های گران قیمت، گفت: ماهانه حدود دو دستگاه از این برند لوکس مورد خرید مشتریان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این گوشی‌ها مورد علاقه پولدارهای تهرانی قرار دارد،‌ افزود: کاهش قدرت خرید مردم و همچنین نوسانات چشمگیر ارز تاثیر چندانی بر میزان تقاضای مشتریان این گوشی‌ها در کشور ندارد.

برخی از مدل‌های گوشی‌های لوکس که توسط کمپانی‌های بزرگ طراحی می‌شوند خیلی محدود و در برخی از موارد نهایتا ۱۰ مدل تولید و روانه بازارهای جهانی تلفن همراه می‌شوند.

ورود این نوع کالاهای لوکس معمولا به صورت سفارشی، از طریق هوایی و مسافری به کشور صورت می‌گیرد. این گوشی‌ها که امکاناتی خاص شامل سخت افزاری و نرم‌افزاری نظیر دوربین عکاسی و فیلمبرداری، حافظه بالا، سیستم عامل و غیره نیستند تنها به دلیل امتیازاتی همچون دست ساز بودن، داشتن برند معروف، برخورداری از بدنه طلا و تیتانیوم، پوشش الماسی و از همه مهتر تک بودن آن ها طرفداران خاصی را در سراسر جهان و همچنین ایران پیدا کرده‌اند.

تجمل گرایی و منحصر به فرد بودن از این دست، در میان ایرانی‌ها این روزها تنها به داشتن ماشین‌ها و کالاهای لوکس وارداتی خلاصه نمی‌شود، مدتی است که گوشی‌های چند ۱۰ میلیون تومانی نیز با استقبال خوبی در میان گروهی از مردم جامعه برخوردار شده‌است.

mehdi-panizgroup بازدید : 130 نظرات (0)
پسر بچه ای که از راه بینی غذا می خورد (عکس)

آلرژی (حساسیت) مشکلی است که بسیاری از مردم جهان به آن دچار هستند. این بیماری زمانی به وجود می آید که شما حساسیت خاصی به یک ماده خاص داشته باشید اما آلرژی ها گاهی فراتر از یک حساسیت ساده می روند و به بیماری های کشنده تبدیل می شوند.

پسر بچه ای 6 ساله به نام فینالی دولان دچار یک آلرژی خاص و عجیب به نام اسینوفیلیک شده است. به گزارش پارس ناز این آلرژی  کاری میکند تا بیمار به هیچ عنوان قادر به خوردن غذاهای مختلف از طریق دهانش نباشد و این بدین معنی است که هیچ غذای جامدی نمی تواند بخورد.
پسر بچه ای که از راه بینی غذا می خورد (عکس)


او سه سال پیش به این آلرژی دچار شد و خانواده اش زمانی متوجه آن شدند که دیدند او با هر بار غذا خوردن بیمار می شود. این بیماری  باعث می شود تا گلوی کودک دچار ضعف خاصی شود و نمی تواند غذاها را پایین ببرد. اسینوفیلیک بیماری نادری است که تنها یک نفر از هر 100 هزار نفر را ممکن است بیمار کند.
 
ریشه این بیماری در نبود کروموزم های لازم یا مشکلات ژنتیکی دیده شده و درمانی برای آن تا به حال پیدا نشده است. این پسر بچه انگلیسی برای انکه بتواند زنده بماند و مواد مغذی را دریافت کند باید از طریق بینی اش غذا بخورد. یک دستگاه خاص همیشه روی صورت او قرار دارد که غذاهای مایع درون ان ریخته شده و از طریق بینی به بدن او می رسد.

 

۱- ماهیگیری:

ماهیگیران و کارگران ماهیگیری خطرناک‌ترین شغل را در ایالات متحده دارند. داشتن وسایل معیوب و ناقص،‌ هوای نامساعد و سوانح احتمالی ناشی از تردد در دریاها، این حرفه را از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون در زمره پرخطرترین مشاغل قرار داده است. نرخ مرگ و میرها در این شغل سالانه ۱۲۷٫۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده در حالی که درآمد سالانه حاصل از آن تنها ۲۵ هزار و ۵۹۰ دلار است.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکس

۲- چوب‌بری:

نرخ کلی قربانیان حرفه چوب‌بری در ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۵۹ نفر بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۶۵ نفر افزایش یافته است. به دلیل اینکه کارگران بیشتر ساعات روز را با ماشین‌های سنگین و در آب و هوای اغلب نامساعد و ارتفاعات زیاد از سطح دریا می‌گذرانند، خطرات این شغل بسیار مشهود است. میزان تلفات ناشی از این حرفه، ۱۰۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر عنوان شده است ضمن اینکه درآمد سالانه حاصل از آن نیز ۳۲ هزار و ۸۷۰ دلار برآورد شده است.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + http://oomid.ir

۳- خلبانی و مهندسی پرواز:

اگرچه خلبانان به واسطه خطرات ذاتی این شغل و احساس مسوولیت نسبت به آن از تامین مالی مناسبی برخوردارند، اما هیچ مبلغی نمی‌تواند حقیقت این شغل همیشه خطرناک و مرگ‌آفرین را تغییر دهد. نرخ مرگ و میر در این حرفه ۵۶٫۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است و درآمد سالانه آن ۱۱۸ هزار و ۷۰ دلار در ایرلاین‌ها و ۹۲ هزار و ۶۰ دلار در پروازهای تجاری برآورد شده است.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + http://oomid.ir

۴- جمع‌آوری زباله‌ها و مواد بازیافتی:

با وجودی که کارگران جمع‌آوری زباله‌ اغلب در این کشور منزلت کافی برای قرارگیری در رتبه‌های اجتماعی را پیدا نمی‌کنند اما آسیب‌های ناشی از این حرفه برای آنها بسیار جدی بوده و میزان تلفات آن نیز بالا است چرا که سالانه از هر ۱۰۰ هزار کارگر، ۳۶٫۴ نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند ضمن اینکه میانگین حقوق سالانه آنها نیز مبلغ ۳۵ هزار و ۲۳۰ دلار برآورد می‌شود.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکسhttp://oomid.ir

۵- تعمیرکاری سقف:

آفتاب سوختگی یا فرود آمدن چکش بر روی انگشتان مهم‌ترین خطرات این حرفه نیستند بلکه افتادن از پشت‌بام و جراحت‌های جدی و شکستگی، این حرفه را در زمره پر تلفات‌ترین حرفه‌ها در آمریکا قرار داده است. میزان تلفات سالانه این حرفه‌ ۳۴٫۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر عنوان شده و متوسط درآمد سالانه آن نیز ۳۴ هزار و ۲۲۰ دلار برآورد شده است.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکسhttp://oomid.ir

۶- کارگران تیرآهن ساختمانی:

کارگران ساختمانی که تیرآهن‌ها را با استفاده از جرثقیل و لیفتراک در ساختمان‌ها نصب می‌کنند در معرض خطرات جدی شغلی هستند. سالانه از هر ۱۰۰ هزار کارگر ۳۰٫۳ نفر قربانی حوادث شغلی مرتبط با این حرفه می‌شوند. درآمد سالانه این شغل نیز ۴۴ هزار و ۵۴۰ دلار برآورد می‌شود.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکس

۷- کارگری ساختمان

کارگران ساختمانی اغلب فعالیت‌های بدنی سنگینی انجام می‌دهند که به واسطه همین فعالیت‌ها، بیشترین میزان مصدومیت را دارند. آنها زمین‌های ساختمانی را تمیز و آماده می‌کنند، چاه حفر می‌کنند، داربست‌ها را نصب کرده و تجهیزات ساخت و ساز را آماده می‌کنند. میزان تلفات سالانه این حرفه ۲۶٫۸ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود ضمن اینکه دستمزد سالانه آنها از ۲۳ هزار و ۳۲۰ دلار تا ۲۷ هزار و ۷۸۰ دلار متغیر است.

این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکس

 

۸- کشاورزی و مزرعه‌داری:

کار کردن روی زمین زراعی یکی از قدیمی‌ترین حرفه‌ها است. اما ورود فن‌آوری‌های جدید این حرفه را کمی ایمن‌تر کرده است. تماس نزدیک برای ساعت‌های طولانی با ماشین‌ها و تجهیزات سنگین سبب بروز جراحت‌ها و مرگ‌ و میرهای بسیار در این حرفه می‌شود که بیشتر آنها به واسطه سوانح حمل و نقل رخ می‌دهند. در این حرفه سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا ۲۶٫۱ نفر دچار تلفات می‌شود ضمن اینکه درآمد سالانه آنها ۶۰ هزار و ۷۵۰ دلار برآورد می‌شود.
این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکس
۹- رانندگان خودروهای سنگین:
رانندگی برای ساعت‌های طولانی در شرایط دشوار و مسیرهای پیچیده با خودروهایی با وزن بیش از ۴۰ تن و خطرات تصادف، عامل اصلی مرگ در میان رانندگان است. سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۵٫۹ نفر دچار تلفات می‌شوند. درآمد سالیانه رانندگان ۳۸ هزار و ۲۰۰ دلار برآورد می‌شود.
این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکس
۱۰- کارگری در معادن طبیعی:
این شغل مستلزم ساعت‌ها فعالیت کاری سخت و طاقت‌فرسا به ویژه در مناطق دورافتاده و برای مدت‌های طولانی است. اما از طرفی هم در بسیاری از کشورها شغلی پرحادثه است که حوادث احتمالی آن از ریزش معدن گرفته تا خفگی و گاز گرفتگی جان کارگران معدن را به طور جدی به خطر می‌اندازد. میزان تلفات این شغل سالانه ۲۲٫۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده و متوسط درآمد سالانه حاصل از آن نیز ۵۴ هزار و ۲۰ دلار عنوان شده است.
این مشاغل بوی مرگ می دهند + عکس

 

دختر بختياري رکوردار بوسيدن زبان مار کبري در جهان oomid.ir

آفتاب: دختر چهارمحال بختیاری با بوسیدن زبان مار کبری نام خود را در گینس ثبت کرد.

فرزندان علی غلامی اجنکی، مارگیر اهل چهارمحال و بختیاری با ۱۲ ساعت ماندن در آکواریوم مارهای سمی ، رکورد جهانی را شکستند.

فائزه و غلامرضا غلامی، در این مدت مشغول بازی با ۳۰ مار سمی شدند؛ این نوجوانان اکنون حکم ثبت این رکورد در کتاب جهانی گینس را از آن خود کرده و تندیس طلای جهان را دریافت کرده اند.فائزه غلامی، رکورد بوسیدن نوک زبان مار کبری را هم در کتاب گینس به ثبت رسانده است.

علی غلامی ارجنکی که دارنده مجوز صید مارهای سمی و غیر سمی از سازمان حفاظت از محیط زیست و مراکز علمی پژوهشی ایران است، نمونه هایی از خزندگان نقاط مختلف کشور را در اختیار دانشگاها و پژوهشگاههای کشور قرار می‌دهد.

این فرد علاقمند به محیط زیست، مشغول پژوهش بر روی فیزیولوژیک مارهای سمی ایران است و از طریق شبکه های اینترنتی، با دیگر علاقمندان به حیات وحش ایران و جهان ارتباط دارد.

علی غلامی ارجنکی لوح های تقدیری را از مراکز و نهادهای مخلتف، از جمله مرکز تحقیقات پلاسمای دارد و با موسسه رازی همکاری می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،خانواده ارجنکی هم اکنون در باغ خزندگان اصفهان مستقر هستند و تمام خزندگان  خود را در اختیار تمام عموم بازدیدکنندگان گذاشتند.

فواید جیغ زدن خانم ها

فواید جیغ زدن برای خانم ها!!oomid.ir
بررسی‌ها نشان می‌دهد: زنانی که موقع عصبانیت احساسات خود را …

 

محققان ثابت کردند: جیغ زدن زنان می‌تواند برای سلامتی آنان مفید باشد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد: زنانی که موقع عصبانیت احساسات خود را بروز نمی‌دهند ۴ برابر بیشتر از زنانی که واکنش آنی همراه با داد و فریاد از خود نشان می‌دهند در معرض خطر مرگ قرار دارند.
نتایج بررسی‌ها همچنین حاکی از آن است که عصبانیت در مردان احتمال ابتلا به سکته قلبی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد که این رقم در مردان مغرور تا ۳۰ درصد نیز می‌رسد.
عمر باطري لب تاپ خود را افزايش دهيد


 

یکی از مشکلات بزرگی که هنگام کار با لپ‌تاپ با آن مواجه هستیم، خالی شدن سریع باتری در صورت عدم اتصال به برق است. این مشکل بویژه هنگامی که در سفر هستید یا به برق خارجی دسترسی ندارید و لزوماً ظاهر زیبای سیستم عامل برایتان اهمیت چندانی ندارد اما می‌خواهید حداکثر استفاده از باتری را ببرید بیشتر نمایان می‌شود.

 

نرم‌افزاری کوچک و رایگان به نام Aerofil برای ویندوز ۷ و ویستا (هم ۳۲ بیت و هم ۶۴ بیت) وجود دارد که به صورت خودکار در هنگامی که منبع برق خارجی ندارید و از باتری استفاده می‌کنید، میزان مصرف را در لپ‌تاپ کاهش می‌دهد و بدین‌ترتیب  می‌تواند تا ۲۵% عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهد.

کاهش میزان مصرف با از کار انداختن خودکار برخی از ویژگی‌های ویندوز انجام می‌شود؛ برای مثال واسط کاربری «آیرو» یا «میله کناری» ویندوز را موقتاً غیرفعال می‌کند، صدای لپ‌تاپ را قطع می‌کند و غیره. البته  اگر بخواهید می‌توانید با راست‌کلیک بر روی آیکون این نرم‌افزار که در سینیِ سیستم (system tray) ظاهر می‌شود این تنظیمات را از حالت خودکار خارج کنید.

mehdi-panizgroup بازدید : 103 نظرات (0)

 

زندان یا هتل ۵ ستاره !

 

زندان جدیدی در کشور نروژ افتتاح شده است که به مدرن ترین امکانات رفاهی مجهز است و هزینه زیادی برای زیبایی و دکوراسیون آن شده است. این زندان که در نزدیکی مرز کشور سوئد قرار گرفته قادر به نگهداری۲۵۲ زندانی است و برای ساخت آن حدود ۲۱۷ میلیون دلار هزینه شده است. جهتاینکه بدانید چقدر روی زیبا سازی این بنا هزینه شده بد نیست بدانید که فقط یک میلیون دلار خرج کارهای هنری در این زندان شده است.

 

تمام سلول های زندان دارای تلویزیون های LCD و سرویس و حمام هستند و هر کدامدارای یک پنجره به فضای آزاد هستند. در کنار آن این زندان به سالن ورزش،استودیوی موسیقی، کلیسا، کتابخانه و چندین کارگاه مختلف آموزشی و مدرسه مجهز است. ‏

دیوارهای اتاق ها با رنگ روشن رنگ آمیزی شده اند ونور پردازی زندان و سلول هایش توسط شرکت فیلیپس انجام شده تا نور محیط تاحد ممکن طبیعی و مناسب باشد. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد نورپردازی این زندان را در ‏ سایت فیلیپس ببینید. ‏ ‏

مسوولین زندان می گویند که تمام این تمهیدات برای بازگشت سریع تر زندانیان به جامعه اندیشیده شده تا زندانیان هر چه سریع تر به عنوان یک فرد عادی بهمیان جامعه برگردند.

 

 

 

 

 

آیا می‌دانید زنبور از بوی عرق بدش می‌آید و به كسی كه بدنش بو دهد یا عطرزده باشد حمله می‌كند؟

آیا می‌دانید شیرینی تنها مزه‌ای است كه جنین در رحم مادر هم می‌فهمد؟

آیا می‌دانید زنبور عسل 5 چشم دارد كه 2 تا اصلی در بغل سر و 3 تا بر روی سر قرار دارد؟

آیا می‌دانید 20 درصد آب شیرین جهان میان آمریكا و كانادا قرار دارد؟آیا می‌دانید بهترین شكارچی در خشكی خرس قطبی است؟

آیا می‌دانید خرس قطبی هنگامی كه روی دو پا می‌ایستد حدود 3 متر است؟

آیا می‌دانید در بین انواع خرس، خرس پاندا بزرگ‌ترین جمجمه را دارد؟

آیا می‌دانید خرس با تمام سنگینی خود می‌تواند با سرعت 50 كیلومتر در ساعت بدود؟

آیا می‌دانید حس بویایی خرس تقریباً 100 برابر قوی‌تر از انسان است؟

آیا می‌دانید كوه‌های آلپ در سال حدود یك سانتیمتر بلند می‌شوند؟

آیا می‌دانید بیماری قند اولین عامل كوری در مردم جهان است؟
 
آیا می‌دانید گرده گل هرگز فاسد نمی‌شود؟

آیا می‌دانید دانشمندان دریافته‌اند كه مورچه همچون انسان صبح‌ها خمیازه می‌كشد؟

میانگین بهره هوشی در این آزمایش‌ها ۱۰۰ بوده و اکثر انسانها در گروههای هوشی میان ۸۵ تا ۱۱۴ قرار می‌گیرند. هر رتبه بالاتر از ۱۴۰ به عنوان بهره هوشی بالا مطرح شده و نمرات بالای ۱۶۰ به نوابغ اختصاص داده می‌شود.
بتس خود در این سایت قرار داشته و ضریب هوشی خود را ۱۶۸ معرفی کرده است.
این افراد به ترتیب ضریب هوشی از قرار زیر هستند:
۱- دکتر اوانجلوس کاتسیولیس از یونان با ضریب هوشی ۱۹۸
باهوشترین انسان جهان یک روانکاو ۳۶ ساله یونانی است که همچنین در زمینه‌های فلسفه، فناوری تحقیقات پزشکی و داروشناسی روانی موفق به کسب مدارک دانشگاهی شده است.

۲- ریک روزنر از آمریکا با ضریب هوشی ۱۹۲
دومین نابغه جهان در سن ۵۴ سالگی از دستاوردهایی مانند نوشتن برنامه‌های تلویزیونی مانند چه کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد در فهرست خود برخوردار است.

۳- میسلاو پریداویچ از کواسی با ضریب هوشی ۱۹۲
این استاد ریاضی ۴۵ ساله همچنین یک انجمن نخبه GenerIQ را تاسیس کرده که ایوک و فرل نیز در آن عضویت دارند.

۴- کنت فرل از آمریکا با ضریب هوشی ۱۹۰
فرل ۵۲ ساله به پزشکی در کارولینای شمالی مشغول بوده و یکی از اعضای انجمن‌های برگزیده هوش‌بهر مانند Epimethius و فرمان ایمهوتپ است. وی حتی آزمون‌های ضریب هوشی شفاهی و عددی خود را موسوم به QUINTIQ و ۱۲۳۴۵ ابداع کرده است.

۵- پاتریک تسیمرشیلد از آلمان با ضریب هوشی ۱۷۸
این نابغه ۳۰ ساله در حال حاضر در رشته فلسفه و علوم سیاسی در دانشگاه دارمشتات تحصیل می‌کند.

۶- تیم رابرتز از استرالیا با ضریب هوشی ۱۷۸
رابرتز، استاد و رئیس دپارتمان علمی دانشگاه مرکزی کوئینزلند بوده و در موضوعات سیستم عامل، هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی تدریس می‌کند.

۷- لی هان‌کیونگ از کره جنوبی با ضریب هوشی ۱۷۷
هان‌کیونگ ۲۷ ساله در حال حاضر در حال تحصیل پزشکی بوده و عضو چندین انجمن هوش‌بهر بالا از جمله منسای کره و OLYMPIQ است.

۸- تادایوکی کونو از ژاپن با ضریب هوشی ۱۷۶
این نابغه ۳۹ ساله در حال حاضر یکی از اعضای انجمن Mysterium و HELLIQ است.

۹- پیتر راجرز از استرالیا با ضریب هوشی ۱۷۵
راجرز ۵۸ ساله یک فیزیکدان و شاعر استرالیایی با آثاری در زمینه شعر، اسکیزوفرنی و آلبرت انشتین است. وی که مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه کوئینزلند دریافت کرده، در حال حاضر به نارساخوانی و صرع مبتلا بوده اما باز هم به تدریس در دانشگاه ادامه می‌دهد.

۱۰- ودران گلیسیک از بوسنی و هرزگوین با ضریب هوشی ۱۷۵

۱۱- سانتانو سنگوپتا از هند با ضریب هوشی ۱۷۴
سنگوپتا از مدرک کارشناسی در مهندسی هوافضا و کارشناسی ارشد مدیریت برخوردار است.

۱۲- مارک نایدگر از سوئیس با ضریب هوشی ۱۷۱
این نابغه ۲۰ ساله یک دانشمند و طراح بازی رایانه‌یی است.

۱۳- نیک دمپسی از انگلیس با ضریب هوشی ۱۷۱
دمپسی مدرک روانشناسی پزشکی قانونی خود را از دانشگاه متروپولیتن لندن دریافت کرده است.

۱۴- جورج دل فرسنو ویهو از اسپانیا با ضریب هوشی ۱۷۰
ویهو عضو چندین انجمن هوش‌بهر از جمله STHIQ مورلی، انجمن نابغه جهانی و اپیدا است.

۱۵- گائتانو مورلی از ایتالیا با ضریب هوشی ۱۶۹
مورلی مهندس یک شرکت ایتالیایی و نوسینده کتابی در مورد نظریه نسبیت انشتین است. وی عضو حداقل ۲۰ انجمن هوش‌بهر بالا بوده و خود انجمن نوابغ STHIQ را پایه‌گذاری کرده است.

۱۶- ایوان ایوک از کرواسی با ضریب هوشی ۱۶۹
ایوک در آزمون‌های هوش‌بهر پیشرفته، رقابت و آمار تخصص داشته و یکی از اعضای انجمن منشای کرواسی و مدرس ریاضیات پیشرفته است.

The-tragic-love-story-of-Persian-date-Khordad-92_www.smsjo_

داستان غم انگیز عاشقانه خرداد ۹۲

پس از کلی دردسر با پسر مورد علاقه ام ازدواج کردم…ما همدیگرو به حد مرگ دوست داشتیم سالای اول زندگیمون خیلی خوب بود…

اما چند سال که گذشت کمبود بچه رو به وضوح حس می کردیم…

 

می دونستیم بچه دار نمی شیم…ولی نمی دونستیم که مشکل از کدوم یکی از ماست…اولاش نمی خواستیم بدونیم…با خودمون می گفتیم…عشقمون واسه یه زندگی رویایی کافیه…بچه می خوایم چی کار؟…در واقع خودمونو گول می زدیم…
هم من هم اون…هر دومون عاشق بچه بودیم…
تا اینکه یه روزعلی نشست رو به رومو گفت…اگه مشکل از من باشه …تو چی کار می کنی؟… فکر نکردم تا شک کنه که دوسش ندارم…خیلی سریع بهش گفتم…من حاضرم به خاطر تو رو همه چی خط سیاه بکشم…علی که انگار خیالش راحت شده بود یه نفس راحت کشید و از سر میز بلند شد و راه افتاد…
گفتم:تو چی؟گفت:من؟
گفتم:آره…اگه مشکل از من باشه…تو چی کار می کنی؟
برگشت…زل زد به چشام…گفت:تو به عشق من شک داری؟…فرصت جواب ندادو گفت:من وجود تو رو با هیچی عوض نمی کنم…
با لبخندی که رو صورتم نمایان شد خیالش راحت شد که من مطمئن شدم اون
هنوزم منو دوس داره… گفتم:پس فردا می ریم آزمایشگاه…
گفت:موافقم…فردا می ریم…

و رفتیم…نمی دونم چرا اما دلم مث سیر و سرکه می جوشید…اگه واقعا عیب از من بود چی؟…سر خودمو با کار گرم کردم تا دیگه فرصت
فکر کردن به این حرفارو به خودم ندم… طبق قرارمون صبح رفتیم آزمایشگاه…هم من هم اون…هر دو آزمایش دادیم…بهمون گفتن جواب تا یک هفته دیگه حاضره…
یه هفته واسمون قد صد سال طول کشید…اضطرابو می شد خیلی اسون تو چهره هردومون دید…با این حال به همدیگه اطمینان می دادیم که جواب ازمایش واسه هیچ کدوممون مهم نیس…
بالاخره اون روز رسید…علی مث همیشه رفت سر کار و من خودم باید جواب ازمایشو می گرفتم…دستام مث بید می لرزید…داخل ازمایشگاه شدم… علی که اومد خسته بود…اما کنجکاو…ازم پرسید جوابو گرفتی؟
که منم زدم زیر گریه…فهمید که مشکل از منه…اما نمی دونم که تغییر چهره اش از
ناراحتی بود…یا از خوشحالی…روزا می گذشتن و علی روز به روز نسبت به من سردتر و سردتر می شد…تا اینکه یه روز که دیگه صبرم از این رفتاراش طاق شده بود…بهش
گفتم:علی…تو
چته؟چرا این جوری می کنی…؟
اونم عقده شو خالی کرد گفت:من بچه دوس دارم مهناز…مگه گناهم چیه؟…من نمی تونم یه عمر بی بچه تو یه خونه سر کنم… دهنم خشک شده بود…چشام پراشک…گفتم اما تو خودت گفتی همه جوره منو
دوس داری…گفتی حاضری بخاطرم قید بچه رو بزنی…پس چی شد؟
گفت:آره گفتم…اما اشتباه کردم…الان می بینم نمی تونم…نمی کشم…
نخواستم بحثو ادامه بدم…پی یه جای خلوت می گشتم تا یه دل سیر گریه کنم…و اتاقو انتخاب کردم…
من و علی دیگه با هم حرفی نزدیم…تا اینکه علی احضاریه اورد برام و گفت می خوام طلاقت بدم…یا زن بگیرم…نمی تونم خرج دو نفرو با هم بدم…بنابراین از فردا تو واسه
خودت…منم واسه خودم…

دلم شکست…نمی تونستم باور کنم کسی که یه عمر به حرفای قشنگش دل خوش کرده بودم…حالا به همه چی پا زده…
دیگه طاقت نیاوردم لباسامو پوشیدمو ساکمم بستم…برگه جواب ازمایش هنوز توی جیب مانتوام بود…
درش اوردم یه نامه نوشتم و گذاشتم روش و هر دو رو کنار گلدون گذاشتم…احضاریه رو برداشتم و از خونه زدم بیرون…
توی نامه نوشت بودم:
علی جان…سلام…
امیدوارم پای حرفت واساده باشی و منو طلاق بدی…چون اگه این کارو نکنی خودم ازت جدا می شم…
می دونی که می تونم…دادگاه این حقو به من می ده که از مردی که بچه دار نمی شه جدا شم…وقتی جواب ازمایشارو گرفتم و دیدم که عیب از توئه…باور کن اون قدر
برام بی اهمیت بود که حاضر بودم برگه رو همون جاپاره کنم… اما نمی دونم چرا خواستم یه بار دیگه عشقت به من ثابت شه…
توی دادگاه منتظرتم…امضا…مهناز

mehdi-panizgroup بازدید : 101 نظرات (0)
دختر بودن یعنی تمام عمر پای آینه بودن!
دختر بودن یعنی پنکک زدن به جای صورت شستن!
دختر بودن یعنی کله قند و لی لی لی لی ...
دختر بودن یعنی پس این چایی چی شد؟؟!
دختر بودن یعنی الگوی خیاطی وسط مجله های درپیت
دختر بودن یعنی همونی باشی که مادر و خاله و عمه ت هستن
دختر بودن یعنی انتظار خاستگار مایه دار!
دختر بودن یعنی چرا خونه اونقد کثیفه ؟؟!
دختر بودن یعنی دخترو چه به رانندگی؟
دختر بودن یعنی باید فیلم مورد علاقه تو ول کنی پاشی چایی بریزی!
دختر بودن یعنی نخواستن و خواسته شدن!
دختر بودن یعنی حق هر چیزی رو فقط وقتی داری که تو عقدنامه نوشته باشه!
دختر بودن یعنی شنیدی شوهر سیمین واسه ش یه سرویس طلا خریده 12 میلیون؟
دختر بودن یعنی ببخشید میشه جزوه تونو ببینم؟!
دختر بودن یعنی به به خانوم خوشگل....هزار ماشالااااااا...
دختر بودن یعنی برو تو ، دم در وای نستا!
دختر بودن یعنی لباست 4 متر و نیم پارچه ببره!
دختر بودن یعنی خوب به سلامتی لیسانس هم که گرفتی دیگه باید شوهرت بدیم!
دختر بودن یعنی کجا داری میری؟!
دختر بودن یعنی تو نمیخواد بری اونجا ، من خودم میرم!
دختر بودن یعنی کی بود بهت زنگ زد؟! با کی حرف میزدی؟!
دختر بودن یعنی خیلی خودسر شدی!
دختر بودن یعنی اجازه گرفتن واسه هرچی ، حتی نفس کشیدن!
mehdi-panizgroup بازدید : 109 نظرات (1)

داستان آموزنده “چشم خوش بین”

چندین سال قبل برای تحصیل در دانشگاه سانتا کلارا کالیفرنیا، وارد ایالات متحده شده بودم،
سه چهار ماه از شروع سال تحصیلی گذشته بود که یک کار گروهی برای دانشجویان تعیین شد که در گروه های پنج شش نفری با برنامه زمانی مشخصی باید انجام میشد.
دقیقا یادمه از دختر آمریکایی که درست توی نیمکت بغلیم مینشست و اسمش کاترینا بود پرسیدم که برای این کار گروهی تصمیمش چیه؟
گفت اول باید برنامه زمانی رو ببینه، ظاهرا برنامه دست یکی از دانشجوها به اسم فیلیپ بود.
پرسیدم فیلیپ رو میشناسی؟
کاترینا گفت آره، همون پسری که موهای بلوند قشنگی داره و ردیف جلو میشینه!
گفتم نمیدونم کیو میگی!
گفت …
.
همون پسر خوش تیپ که معمولا پیراهن و شلوار روشن شیکی تنش میکنه!
گفتم نمیدونم منظورت کیه؟
گفت همون پسری که کیف وکفشش همیشه ست هست باهم!
بازم نفهمیدم منظورش کی بود!
اونجا بود که کاترینا تون صداشو یکم پایین آورد و گفت فیلیپ دیگه، همون پسر مهربونی که روی ویلچیر میشینه…
این بار دقیقا فهمیدم کیو میگه ولی به طرز غیر قابل باوری رفتم تو فکر،
آدم چقدر باید نگاهش به اطراف مثبت باشه که بتونه از ویژگی های منفی و نقص ها چشم پوشی کنه…
چقدر خوبه مثبت دیدن…
یک لحظه خودمو جای کاترینا گذاشتم ، اگر از من در مورد فیلیپ میپرسیدن و فیلیپو میشناختم، چی میگفتم؟
حتما سریع میگفتم همون معلوله دیگه!!
وقتی نگاه کاترینا رو با دید خودم مقایسه کردم خیلی خجالت کشیدم…
شما چی فکر میکنید؟
چقد عالی میشه اگه ویژگی های مثبت افراد رو بیشتر ببینیم و بتونیم از نقص هاشون چشم پوشی کنیم”




داستان آموزنده “ترفند محبت”

روزی روزگاری درسرزمینی دهقانی و شکارچی باهم همسایه بودند.
شکارچی سگی داشت که هر بار از خانه شکارچی فرار میکرد و به مزرعه و آغل دهقان میرفت و خسارتهای زیادی به بار می آورد.
هر مرتبه دهقان به منزل شکارچی میرفت و شکایت از خسارت هائی که سگ او به وی وارد آورده میکرد.
هر بار نیز شکارچی با عذر خواهی قول میداد که جلوی سگش را بگیرد و نگذارد دیگر به مزرعه وی برود.
مرتبه بعد که همین حادثه اتفاق افتاد ، دهقان که دیگه از تکرار حوادث خسته شده بود ، بجای اینکه پیش همسایه اش برود و شکایت کند ، سراغ قاضی محل رفت تا از طریق قانون شکایت کند.
در محل قاضی هوشمندی داشتند
شکارپی برای قاضی ماجرا را تعریف کرد.
قاضی به وی گفت من میتوانم حکم صادر کنم و همسایه را مجبور کنم و با زور تمام خسارت وارد آمده به شما پرداخت کند.
ولی این حکم دو نکته منفی دارد.
یکی احتمال اینکه  که باز هم این اتفاق بیفتد هست،
دیگر اینکه همسایه ات با شما بد شده برای خودت یک دشمن ساخته ای.
آیا میخواهی در خانه ای زندگی کنی که دشمنت در کنار شما و همسایه شما باشد؟
راه دیگری هم هست
اگر حرف هائی را که به شما میزنم اجرا کنی احتمال وقوع حادثه جدید خیلی کمتر و در حین حال از همسایه ات بجای دشمن یک دوست و همیار ساخته ای.
وی گفت اگر اینطور است حرف شما را قبول میکنم و به مزرعه خویش رفت و دوتا از قشنگترین بره های خودش را از آغلش بر داشت و به خانه شکارچی رفت. دهقان در زد، شکارچی در را باز کرد و با قیافه عبوسی به وی گفت دیگه سگ من چکار کرده؟

دهقان در جواب، به شکارچی گفت من آمدم از شما تشکر کنم که لطف کردید و سعی کردید جلوی سگ تان را بگیرید که به مزرعه من نیاید.
بخاطر اینکه من چندین مرتبه مزاحم شما شده ام دوتا بره به عنوان هدیه برای فرزندان شما آوردم.
شکارچی قیافه اش باز شد و شروع به خنده کرد و گفت نه شما باید ببخشید که سگ من به مزرعه شما آمده.
با هم خداحافظی کردند وقتی داشت به مزرعه اش برمی گشت صدای شادی و خوشحالی فرزندان وی را از گرفتن هدیه ای که به آنها داده بود را می شنید.

دهقان روز بعد دید همسایه اش خانه کوچکی برای سگش درست کرده که دیگه نتواند به مزرعه وی برود.
چند روز بعد شکارچی به خانه دهقان آمد و دوتا بز کوهی که تازه شکار کرده بود را به عوض هدیه ای که به وی داده بود داد و با صورتی خندان گفت چقدر فرزندانش خوشحالند وچقدر از بازی با آن بره ها میبرند و اگر کاری در مزرعه دارد با کمال میل به وی کمک خواهد کرد.

mehdi-panizgroup بازدید : 128 نظرات (0)

کلمه ها بر احساسها و اندیشه ها تاثیر می‌گذارند
احساسها بر افکار وکلمه ها مؤثرند
اندیشه‌ها بر کلمه‌ها و احساسها تاثیر می‌گذارند

 

بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم.
نگوییم : ببخشید که مزاحمتان شدم.

بگوییم : در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود.
نگوییم : گرفتارم.

بگوییم : راست می‌گی؟ راستی؟
نگوییم : دروغ نگو.

بگوییم : خدا سلامتی بده.
نگوییم : خدا بد نده.

بگوییم : هدیه برای شما.
نگوییم : قابل ندارد.

بگوییم : با تجربه شده.
نگوییم : شکست خورده.

بگوییم: قشنگ نیست.
نگوییم : زشت است.

بگوییم: خوب هستم.
نگوییم: بد نیست.

بگوییم : مناسب من نیست.
نگوییم : به درد من نمی‌خورد.

بگوییم : با این کار چه لذتی می‌بری؟
نگوییم : چرا اذیت می‌کنی؟

بگوییم : شاد و پر انرژی باشید.
نگوییم : خسته نباشید.

بگوییم: من.
نگوییم: اینجانب.

بگوییم: دوست ندارم.
نگوییم: متنفرم.

بگوییم: آسان نیست.
نگوییم: دشوار است.

بگوییم : بفرمایید.
نگوییم : در خدمت هستم.

بگوییم : خیلی راحت نبود.
نگوییم : جانم به لبم رسید.

بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم.
نگوییم : مسئله ربطی به تو ندارد.

افتتاح یک جزیره مصنوعی زیبا در امارات! + عکس

جزیره مصنوعی " الماریه " ابوظبی در مرداد ماه امسال به صورت رسمی افتتاح می‌شود. دولت امارات طی چند سال اخیر اقدام به احداث جزایر مصنوعی در سواحل خلیج فارس کرده که شیخ‌نشینان ابوظبی و دوبی...

 


جزیره مصنوعی " الماریه " ابوظبی در مرداد ماه امسال به صورت رسمی افتتاح می‌شود. دولت امارات طی چند سال اخیر اقدام به احداث جزایر مصنوعی در سواحل خلیج فارس کرده که شیخ‌نشینان ابوظبی و دوبی طی پنج سال گذشته ده‌ها جزیره مصنوعی در سواحل خلیج فارس ساخته‌اند.
جزیره مصنوعی " الماریه " که متعلق به شیخ‌نشین ابوظبی است طی یک ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.


این جزیره در سواحل خلیج فارس و در نزدیکی شهر ابوظبی در مساحتی بالغ بر 114 هکتار احداث شده است. همچنین این جزیره مصنوعی با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیون دلار و در 14.25 متر بالاتر از سطح دریا احداث شده است.

خواب برای هر انسانی لذت بخش است زیرا تمام خستگی ها با خواب راحت از بین می رود  و یک جان تازه وارد بدنمان می شود. شاید نتوان کسی را پیدا کرد که از خواب بیزار باشد اما افرادی هستند که به علت بیماری نمی توانند از خواب لذت ببرند.
"جوی ویس" دختر بچه 6 ماهه ایست که روزانه باید به مدت 21 ساعت به یک دستگاه خاص متصل باشد تا زنده بماند و کمی ازخواب لذت ببرد. این دختر به بیماری نادری به نام "تارکوتومی" دچار شده است که در دنیا کمتر از 1000 نفر به آن مبتلا هستند.
این مشکل باعث می شود تا بیمار نتواند بخوابد زیرا خوابیدن یک ریسک بزرگ و جنگی میان زنده ماندن و مرگ برای او است. این بیماری باعث می شود قسمت دستورات مغز پس از خواب متوقف شود و اینجاست که دستگاه وارد عمل می شود تا کمی هوا به بدن او برساند. البته دستگاه همیشه هم درست کار نمی کند و گاهی ممکن است خطا داشته باشد.


این دختر بچه از همان بدو تولد به این مشکل دچار شد و چهار ماه اول زندگی اش را در بیمارستان گذراند تا کمی بهبود یابد جرا که در ابتدا ممکن بود در همان حالت بیداری نیز جانش را از دست بدهد. پزشکان اعلام کرده اند که خروپف می تواند نشانه ای از  مشکلات تنفسی در او باشد.
این کودک فعلا به وسیله دستگاه زنده مانده است اما باز هم ممکن است با هر خواب عمیق جانش را از دست بدهد. پزشکان تا به حال دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل را کشف نکرده اند و درمانی نیز برای آن وجود ندارد.


1- زیر 80 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Nokia 100 یک مدل معمولی برای تماس


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung E1232B یک مدل ساده دیگر با امکانات مناسب


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
Nokia X1-01 یک دو سیم کارت همزمان ارزان قیمت


2- مابین 80 تا 100 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
Nokia 110 یک دو سیم کارت ساده


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Nokia C1-01 گوشی ساده مجهز به کارت حافظه و بلوتوث


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung E2232 یک دو سیم کارت همزمان با امکانات مناسب


3- زیر 150 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Alcatel OT-807 گوشی ساده با صفحه کلید QWERTY و اتصال Wi-Fi


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Chat 322 یکی از بهترین دو سیم کارت های فعلی بازار


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Nokia Asha 200 یک دو سیم کارت دیگر با دو رنگ قرمز و مشکی


4- بین 150 تا 250 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Pocket S5300 حداقل قیمت برای اندروید فون


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
Nokia Asha 305 دو سیم کارت همزمان با صفحه لمسی و بدون سیستم عامل


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Y S5360 یکی دیگر از اندرویدفون های ارزان قیمت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony Ericsson Xperia Mini یکی دیگر از اندرویدفون های ارزان قیمت


5- بین 250 تا 400 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
HTC Explorer از پائین ترین قیمت ها در اندرویدفون های HTC


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
LG Optimus Net Dual P698 دو سیم کارت اندرویدی LG


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
HTC Wildfire S با کاهش قیمت این روزها از بهترین انتخاب های رده ارزن قیمت اندروید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Mini 2 S6500 نسخه جدید Galaxy Mini


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Wave M S7250 اسمارت فون سامسونگ با سیستم عامل Bada و مشخصات مناسب


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony Ericsson Xperia Pro از آخرین اندرویدفون های سونی اریکسون


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
Samsung Galaxy Ace S5830 مشخصات مناسب و سیستم عامل اندروید با تعداد فراوانی کاستوم رام


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
HTC Desire C از تولیدات جدید و نسبتا ارزان قیمت HTC


6- بین 400 تا 500 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony XPERIA U پائین ترین مشخصات در سه گانه جدید سونی با پردازنده دو هسته ای


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony Ericsson Xperia Neo V صفحه نمایش WVGA با سایز 3.7 اینچ و پردازنده 1 گیگاهرتزی


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Ace 2 I8160 نسخه جدید Ace با پردازنده دو هسته ای 800 مگاهرتزی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
Samsung Wave 3 S8600 از جمله بهترین نمونه های مولتی مدیائی این کلاس با سیستم عامل bada 2 و پردازنده 1.4GHz


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony Ericsson Xperia Neo با مشخصاتی همچون Neo V با دوربین 8 مگاپیکسلی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Ace Duos S6802 دو سیم کارتی اندرویدی سامسونگ


7- بین 500 تا 750 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
SONY XPERIA NEO L تولید جدید سونی با شباهت کامل به SE Neo V و اندروید 4.0.4


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
SONY XPERIA Sola دو هسته ای 1 گیگاهرتزی با صفحه نمایش 3.7 اینچی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
HTC One V محصول جدید HTC با صفحه نمایش 3.7 اینچی، اندروید 4.0.3 و پردازنده تک هسته ای


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung I9070 GALAXY S ADVANCE نسخه جدید Galaxy S با پردازنده دو هسته ای و 768 مگابایت RAM


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony XPERIA P از بهترین های دو هسته ای با صفحه نمایش 4.0 اینچی و اندروید 4.0


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net
HTC Sensation اولین تجربه دو هسته ای HTC


8- بیشتر از 800 هزار تومان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
iPhone 4S آخرین اسمارت فون شرکت اپل


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Nexus نکسوس جدید گوگل با دریافت آخرین آپدیت های اندروید و پردازنده دو هسته ای


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
I9100 Galaxy S II اولین دو هسته ای سامسونگ با صفحه نمایش Super AMOLED Plus


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
HTC One S یکی از برترین دو هسته های فعلی بازار با چیپ ست نسل چهار Qualcomm


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
HTC One X اولین چهار هسته ای HTC با چیپ ست Tegra 3


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Sony XPERIA S برترین اسمارت فون فعلی سونی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy Note صفحه نمایش 5.3 اینچی


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
Samsung Galaxy S III برترین اسمارت فون اندرویدی فعلی بازار با پردازنده 4 هسته ای


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
Nokia PureView 808 دوربین 41 مگاپیکسلی کارل زایس و فلش زنون


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Nokia N9 سیستم عامل MeeGo


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
Motorola RAZR MAXX برترین اسمارت فون فعلی موتورولا در بازارهای داخلی

http://www.oomid.ir/post/1986

 

mehdi-panizgroup بازدید : 111 نظرات (0)

 

ثروتمندان یک بار کار می کنند تا یک عمر بخورند و فقرا یک بار می خورند تا یک عمر کار کنند. اگر زندگی ثروتمندان را به طور دقیق و حساب شده مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش آنها در ابتدا، رسیدن به استقلال مالی است. آنها تلاش می کنند که برای خود، یک منبع درآمدی ایجاد کنند و بتوانند از آن در تامین هزینه های روزمره زندگی خود استفاده کنند. تمام هم و غم آنها این است که در اثر تلاش مقطعی، یک درآمد پایدار و دائمی ایجاد کنند و بعد از آن بتوانند به آزادی فکری، مالی و ... برسند.

تی هارواکر، نابغه مالی، در تعریف خاطرات خود در حوزه کسب و کار، بیان می کند که برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی کوچک به مدت شش ماه، به صورت شبانه روزی در آنجا کار می کرده است تا آن را به اتمام برساند و یک مدیر خوب برای آن استخدام کند. پس وقتی که کار تمام شد هرگز به آنجا مراجعه نکرده است و خودبنگاه، با عوامل خود به نحو احسن، کار خود را ادامه می دهند. سازمانی که ساخته است از هر لحاظ عالی بود و یک سیستم یکپارچه و مطلوبی در آن ایجاد کرده که عوامل مربوطه را به هم متصل می کرده است.

منظور از این جمله که ثروتمندان یک بار کار می کنند تا یک عمر بخورند این است که آنها برای ایجاد یک سیستم و یک سازمان هوشمند و خودکفا، تمام تلاش وکوشش خود را انجام می دهند تا آن را ایجاد کنند و پس از ایجاد آن، سیستم خود به خود کار می کند و درآمد ایجاد می کند.

منظور از اینکه یک بار کار می کنند این است که آنها یک کار اساسی و سازمان یافته انجام می دهند که باعث ایجاد درآمد همیشگی و دائمی می شود و می توان روی درآمد ممتد و پایدار آن حساب کردو فرد مطمئن است که این درآمد همیشگی است و به مرور زمان، افزایش هم خواهد یافت و بدون حضور آنها کار خواهد کرد.

 آنها در یک مقطع زمانی، با کاهش مناسب هزینه و افزایش درآمد و با تفکر ثروت آفرینی، اقدام به خرید دارایی های پایه می کنند و مطمئن هستند که این دارایی ها می توانند هرگونه دغدغه درآمدی آنها را برطرف کنند.


1) استفاده از تجربیات گذشته


ثروتمندان از تجربیات گذشته خود و از شکست ها و تحمل ضررهای خود برای ساختن سازمانی کارآمد و موثر برای ایجاد رفاه و آسایش در آینده برای خود استفاده می کنند. آنها گذشته خود را مرور و بررسی می کنند که چه کارهایی را اشتباه انجام داده اند و چه کارهایی درست بوده است و از این عمل، درس می گیرند وسعی می کنندکه یک اشتباه را دو بار تکرار نکنند.

در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف خود برمی آیند و از این موارد در جهت ساختن سازمانی جدید، موثر و مفید استفاده می کنند. آنها تمام تلاش خود را به کار می بندند که فونداسیون این سازمان بسیار قوی ومحکم باشد و با هرگونه حادثه جزیی آسیب نبیندت و دچار زوال نشود.

آنها آینده نگر هستند. بنابراین سفری به آینده انجام می دهند تا ببینند که تا چه وقت می توانند از محل درآمد این سازمان استفاده کنند. سازمان ایجاد شده را به مرور زمان ترمیم، بهینه و تقویت می کنند که عمر آن زیاد شود. آنها نه تنها این کار را برای خود انجام می دهند بلکه از محل مزایای کارشان، دیگران نیز استفاده می کنند.



2) مورد ماتسوشیتا

نمونه های خیلی زیادی از این موارد در دنیا پیدا می شود که به عنوان مثال، یکی از آنها به نام ماتسوشیتا را شرح می دهم. او فردی روشنفکر و ثروتمند بود که کار خود را از یک اتاق 9 متری شروع کرد. او ابتدا کارمند یک شرکت متوسط بود و به صورت ماهانه حقوق دریافت می کرد ولی ذهن خلاقی داشت تا اینکه یک روز، پیشنهادی جهت بهینه سازی محصول به واحد مدیریت ارائه کرد و این پیشنهاد موردت پذیرش واقع نشد و مدیران به سردی با او برخورد کردند و برای نظرش اهمیت چندانی قائل نشدند.

این موضوع ماتسوشیتا را بسیار ناراحت کرد، طوری که او تصمیم گرفت از شرکت استعفا دهد و برای خودش کار کند. وقتی که کار خودش را در یک اتاق 9 متری همراه با همسر و برادر همسرش شروع کرد، هرگز فکر نمی کردکه چنان بدبختی غیرقابل تحملی را پیش رو خواهد داشت. روزگار برای او بسیار سخت شد و او از تامین هزینه نیازهای اولیه خود مانند خورد و خوراک و لباس عاجز بود.

پروژه او برای رسیدن به نتیجه، زمان زیادی را تلف کرد و در میان راه، برادر خانمش از آنها جدا شد. چون دیگر چیزی برای خوردن نداشتند. اوهر جور شده، به مدت 9 سال این فلاکت و بدبختی را تحمل کرد تا کم کم به فروش جزیی و درآمد اندکی رسید تا بتواند به آینده این شغل امیدوار باشد.

او به مرور زمان و با جذب همفکران خود و با یک مدیریت مبتنی بر انسانیت توانست یک سیستم بزرگ، پویا، پردرآمد و ... بسازد و هر ثانیه و هر لحظه به فکر بهینه سازی سیستم خود باشد. امروزکه این مطالب را می نویسم، ماتسوشیتا در بین ما نیست ولی سازمان او با پرسنلی بالغ بر بیش از دویست و پنجاه هزار نفر در حال کار کردن است و بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از کاری که او ایجاد کرد ارتزاق می کنند. او موفق شد برندهای مطرحی چون پاناسونیک را ایجاد کند که به گوش مردم دنیا واژه آشنایی است.




3) سیستم کارآمد ثروتمندان


هر جا ثروتمندی را یافتید بلافاصله دنبال سازمان او با یک سیستم مطلوب و کارآمد بگردید. چرا که هرگز نمی توان بدون یک ماشین پولسازی به ثروت و دارایی رسید. در واقع، آنها با عملکرد صحیح و درست خود و مبتنی بر یک تفکر سالم، ماشینی می سازند که دائم در حال چاپ اسکناس باشد.

این ماشین خودکار است و به وجود فیزیکی آنها وابسته نیست و خود به خود کار می کند. نقطه مقابل ثروتمندان، فقرا هستند. آنها یک بار می خورند تا یک عمر کار کنند. دلیل بارز فقیر ماندن، هزینه های عروسی آنها، هزینه مهمانی آنها، هزینه های زیاد روزمره آنها و ... است. آنها دقیقا برای دیگران زندگی می کنند و رضایت باطنی آنها، صرفا جلب توجه افکار عمومی است.

 آنها دوست دارند که زبانزد خاص و عام باشند ودر هر جا از آنها تعریف و تمجید شود. برای آنها هزینه و اسراف، یک افتخار محسوب می شودو هرگز متوجه نیستند که پول و دارایی، امانتی در دست آنهاست و صاحب اصلی نیستند و فقط در مقطعی از زمان، صاحب آن شده اند و لازم است که از آن استفاده صحیح و مطلوب کنند.



4) آینده نگری

ما در این دنیا، چند صباحی مهمان هستیم و عمر ما محدوداست. هرگونه غرور، اسراف، عدم رعایت اخلاقیات و ... سند نابودی ما هستند. در رده های مختلف از سطوح پیاین تا سطوح بالا، فرهنگ فقر در افراد مختلف دیده می شود. فرض کنید فردی مبلغ هشتصد هزار تومان در ماه، درآمد دارد و هزینه اش نیز در همین حدود است.

متاسفانه مشاهده می شود که این فرد با قرض، یک جشن عروسی برگزار می کند که ده میلیون توان هزینه دارد. بنابراین مجبور است در آینده مبلغی از درآمد خود را بابت پرداخت دیون در نظر بگیرد. همین فرد، با تفکر تکمیل زندگی خود، یک خودروی لیزینگی خریداری می کند تا رفاه بیشتری داشته باشد. غافل از اینکه با دست خود، خود را به هلاکت می اندازد.

بعد از گذشت یک مدت زمانی، او اقدام به خرید اثاثیه منزل می کند و چون تفکر هزینه ای دارد همچنان به نیست و نابودکردن آینده خود می پردازد و نتیجه ای که حاصل می شود این است که مجبور می شود زمان آینده خود را بفروشد تا هزینه زندگی امروز خود را بپردازد و این یک معامله غلط است.



5) فاجعه چشم و هم چشمی
جالب است بدانید در تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اکثر افراد برای هزینه کردن، دقیقا به اطرافیان خود نگاه می کنند و خودرا با آنها هماهنگ می کنند. آنها توجه نمی کنند که این کار درست است یا غلط؟ و به خاطر چشم و هم چشمی و برای عقب نماندن از قافله، اقدام به هزینه کردن از دارایی و درآمد خود می کنند.

 



6) بدترین کار در حوزه مالیبدترین کار در حوزه مالی، این است که فرد، دارایی خود را هزینه کند یا قدرت ساخت ستون دارایی ها را نداشته باشد. آینده چنین فردی در خطر است. آنچه که در آینده از نظر مالی به ما کمک خواهد کرد، درآمد حاصل از دارایی هاست. به همین دلیل در سطح جهان، می بینیم که شرکت های بزرگ با برندهای مطرح، دائم در حال تبلیغات و معرفی شرکت و محصول خود به جهانیان هستند و آنها با این کار، ارتباط موثری با مخاطب خود برقرار می کنند وستون دارایی ارتباطات خود را – که اصلی ترین دارایی عصر حاضر است – محکم و قوی می سازند.

کم نیستند کسانی که در زندگی خود، ورشکسته هستند ولی خودشان خبر ندارند. آنها مجبورند سالیان درازی کار کنند تا هزینه هایی را پرداخت کنند که امروز و دیروز انجام داده اندو زمان آینده را – که بزرگترین سرمایه زندگی است – به راحتی از دست دهند. عمر ما بسیار مهم و حساس است و ما مجاز نیستیم با افزایش هزینه خود و عدم مدیریت صحیح، آن را هدر بدهیم.

فقرا تلاش می کنند وضع ظاهری زندگی خود را مطلوب نشان دهند و به دیگران ثابت کنند که آنها وضع مالی خوبی دارند و به همین دلیل از آینده وام می گیرند تا امروزخوش بگذرانند.

آنها تفاوت بین سرمایه گذاری و هزینه کردن را نمی دانند و سعی دارند دیگران را از خود راضی نگه دارند و چون می خواهند به نوعی به دیگران ثابت کنند که وضعیت مطلوبی دارند، بنابراین هر چه به دست می آورند به اضافه مقداری بیشتر، هزینه می کنند.

در حالی که تفکر ثروتمندان، عکس آنهاست و هر چه را که به دست می آورند به اضافه مقداری بیشتر، سرمایه گذاری می کنند و پس از سرمایه گذاری، درآمدشان زیاد می شود چون علاوه بر خودشان، سرمایه آنها نیز کار می کند و در مقابل، فقرا علاوه بر هزینه ای که دارند، بدهی آنها نیز، هزینه بر است و باعث می شود هزینه مضاعفی داشته باشند.

mehdi-panizgroup بازدید : 111 نظرات (0)

 

آدمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد،

ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشکل است،

زیرا او دیگران را خوشبخت تر از آنچه هستند تصور میکند . . .


(مونتسکیو)

oomid.ir

دختری که 2سال است آرایشش را پاک نکرده است! + عکس - آکا
 


خانم ها همیشه این جمله را شنیده اند که حتما قبل از خواب، آرایش صورت خود را پاک کنید تا پوست تان بتواند نفس بکشد!
معمولا تمام افراد سعی می کنند که این دستور را راعایت کنند اما دختری در کشور کره جنوبی زندگی می کند که دست به کار احمقانه ای زده است.
بای دال می،‌ 20 سال سن دارد. او از 14سالگی آرایش کردن را شروع کرد و همیشه دوست داشت که زیبا و جذاب به نظر برسد. نکته عجیب در مورد او این است که از سن 18سالگی تا 20سالگی همیشه آرایش برروی صورت خود داشته و هیچگاه آن را پاک نکرده است!

دختری که 2سال است آرایشش را پاک نکرده است! + عکس - آکا

دختری که 2سال است آرایشش را پاک نکرده است! + عکس - آکا

حتی زمانی به قصد خوابیدن به تختخواب می رفته، ابتدا آرایش میکرد و سپس به اتاق خواب خود میرفته است!
این دختر 20ساله می گوید: از چهره خود راضی نیستم برای همین تصمیم گرفتم که به زودی جراحی زیبایی انجام بدهم!

mehdi-panizgroup بازدید : 158 نظرات (0)

بادمجان گیاهی است یکساله و دارای ساقه نسبتا ضخیم و پوشیده از کرک که ارتفاع ساقه آن تا 70 سانتیمتر می‌رسد.  برگهای آن بیضی شکل با نوک باریک و گلهای آن بنفش رنگ است.  میوه این گیاه دراز و باریک و یا گرد است که برنگهای بنفش، سیاه، زرد و سفید دیده می‌شود. بادمجان انواع مختلفی دارد که یکی از معروفترین آنها به شکل گلابی می‌باشد.پوست آن براق و رنگ آن بنفش پررنگ می‌باشد در حالیکه گوشت آن به رنگ کرم است.

 

http://oomid.ir

 

 فواید مصرف بادمجان

بادمجان علاوه بر داشتن ویتامینها و مواد معدنی گوناگون، شامل مواد گیاهی مهمی‌می‌باشند که فعالیتهای آنتی‌اکسیدانی دارند و همچنین  فیتونوترینت ها که شامل ترکیباتی فنولیکی  مانند اسید کافئیک و کلروجنیک و همچنین فلئونیدهایی نظیر نیاسین می‌باشد.

محققان بر روی ماده گیاهی آنتوسیانین به نام نیاسین کار می‌کنندکه بر روی پوست بادمجان وجود دارد.نیاسین آنتی اکسیدانی قوی و تمییز کننده رادیکالهای آزاد می‌باشد که از پوسته سلولها در مقابل تخریب جلوگیری می‌کند. در مطالعه بر روی حیوانات، مشاهده نموده اند که نیاسین پیدا شده از لیپیدهای (چربی) موجود در پوسته سلولها محافظت می‌کند. پوسته سلولها معمولاً از چربیهایی تشکیل شده است که مسئول محافظت از سلولها در مقابل رادیکالهای آزاد می‌باشد و به مواد مغذی کمک می‌کنند که وارد سلول شوند واز هدر رفتن آنها جلوگیری می‌کنند و از طریق مولکولهای پیام رسان متوجه می‌شوند که سلولها چه نوع فعالیتی را باید داشته باشند.
 
 
مواد موجود در 100 گرم بادمجان
 
فیبر    2.48 گرم
پتاسیم 245.52 میلی گرم
منگنز 0.13 میلی گرم
مس 0.11 میلی گرم
ویتامینB1 (تیامین)  0.08 میلی گرم
ویتامین B6 (پایرودوکسین) 0.09   میلی گرم
فولات   14.26 میلی گرم   
منیزیم   12.87 میلی گرم
ویتامین B3 0.59 میلی گرم
 

 
 
سلامتی قلب و عروق و تامین رادیکال آزاد:

هنگامیکه حیوانات آزمایشگاهی با کلسترول بالا، با آب بادمجان تغذیه میشوند،‌ کلسترول خون ، کلسترول در دیواره رگها و کلسترول موجود در آئورت آنها (آئورت رگی است که خون را از قلب وارد جریان بدن می‌کند) کاهش پیدا می‌کرد. این تاثیری که بادمجان بر کلسترول دارد نه تنها بدلیل نیاسین موجود در آن است بلکه بدلیل مواد فیتونوترینتهای دیگری که در بادمجان وجود دارد نیز می‌باشد.

نیاسین نه تنها یک از بین برنده  قوی رادیکال آزادمی‌باشد، بلکه باعث جلوگیری از رسوب آهن اضافی موجود در بدن نیز می‌شود. اگر چه آهن یک ماده مغذی و ضروری است و برای حمل و نقل اکسیژن و  عملکرد طبیعی سیستم دفاعی بدن ضروری است اما مقدار زیاد آن برای بدن مضر می باشد. آهن زیاد باعث زیاد شدن رادیکالهای آزاد می‌گردد و ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی و سرطان را بالا می‌برد. در زنان در سنین باروری که هر ماه مقداری از آهن خود را در طی عادت ماهانه از دست می‌دهند، زیاد شدن آهن خیلی کم پیش می‌آید ،‌اما برای زنان یائسه و مردان احتمال تجمع آهن زیاد است.

نیاسین، بوسیله کاهش رسوب آهن، رادیکالهای آزاد را نیز کاهش می‌دهد که این فرایند ها فواید زیادی برای بدن دارند و از آن جمله می‌توان به حفظ کلسترول خون از اکسید شدن ورسوب در جداره رگها، جلوگیری از تخریب بافت سلولی که ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد و همچنین کاهش اثر تخریبی رادیکالهای آزاد موجود در مفاصل بدن که از  ابتدائی ترین فاکتورها در مبتلاء شدن به بیماری روماتیسم می‌باشد ، نام برد.

 

http://oomid.ir

 

خواص داروئی:

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .(موارد ذیل صرفا" جهت اطلاع رسانی است و به معنای تجویز یا تکذیب خواص دارویی آن نیست)

1) بادمجان را حتماً باید بحالت کاملاً رسیده مصرف کرد زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در آنهائیکه آسم و برونشیت دارند  باعث تحریک این بیماریها می شود.

2) بادمجان اثر نرم کننده و مدر دارد .

3) بادمجان بعلت دارا بودن آهن در رفع کم خونی داروی موثری است .

4) بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب روی عضو ملتهب گذاشت .

5) دانه بادمجان ایجاد یبوست می کند .

6) ریشه بادمجان و شاخه های خشک شده و برگهای آن اثر بند آورنده خون را داراست و قابض بوده و می توان در آن برای درمان احتلام شبانه و انواع خونریزیها استفاده کرد.

7) بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است .

8) خوردن بادمجان گرفتگی رگها را باز می کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد .

9) بادمجان برطرف کننده یبوست است .

10) برگها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند این جوشانده درمان اسهال خونی است .

11) جوشانده ریشه بادمجان درمان بیماری آسم است.

12) بادمجان مقوی معده است .

13) آب زردرنگی که در موقع نمک زدن و گذاشتن بادمجان از آن خارج می شود برای خشک کردن عرق دست و پا بهترین دارو است و اشخاصی که دست و پایشان مرتب عرق می کند باید دست و پای خود را با آن چند بار در روز بشویند تا از شر این مرض آسوده شوند.

14) اگر بادمجان را بسوزانند و خاکستر آن را با سرکه خمیر کنند و به زگیل بمالند زگیل کنده خواهد شد .

15) از بادمجان می توان به عنوان مسکن برای تسکین در استخوان شکسته و ضرب خورده استفاده کرد بدین طریق که باید بادمجان را در فر بگذارید که نیم پز شود و سپس آب آنرا با فشار بگیرید و بعد نصف این مقدار آب به آن شکر قهوه ای اضافه کنید آنرا هم بزنید و بنوشید.

 

http://oomid.ir

 

درباره ما
برترین مرجع دانلود فیلم-بازی -جوک واس ام اس -منطبق برقوانین جمهوری اسلامی ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    برترین انیمیشن ازدیدگاه شماکدامست
    برترین انیمیشن ازدیدگاه شماکدامست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1019
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 694
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,096
  • بازدید ماه : 1,617
  • بازدید سال : 28,274
  • بازدید کلی : 217,720
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    تو حق نداري-نديم

    كداهنگ براي وبلاگ

    تماس با ما

    ابزار تماس با ما

    ابزار منو ثابت

    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    کد جستجوگر گوگل
    نام شما :
    ايميل شما :
    نام دوست شما:
    ايميل دوست شما:

    Powered by 20Tools

    يه مدته-علي زارعي

    مرجع اموزش .تفریح .مد .ارایش. طنز Thank you for setting up Lobby at EveryWhereChat.com. Below you will find your chat room code to cut and paste to your website. You will also find a link that you can use if you want a direct link to your chat room. If you have any questions please contact us. Our chat rooms are free. Please help us by sharing our service with your friends. Use the Share button below. Share | Become a fan of us on Facebook! http://www.facebook.com/everywherechat Add the code below to place Lobby on your own website. EveryWhereChat Free Flash Chatrooms
    Add the code below to place Lobby on your Facebook page. Instructions: After you have copied the code to your site follow the instrutions below to register your chat room. Load the webpage that you pasted your chat room code on. Sign on to the chat room with a nickname you want to use ( some names may be taken) After loading your chat room, double click your name in the member's list to register it. Now that your name is registered you can click on the Room Settings button at the top of the chat to register your room. Your room is now registered, use the Room Settings button to add moderators or change settings. copyright 2008 © everywherechat.com - Contact By using this website you agree to these terms of use, and confirm that you are at least 14 years of age.